این زن سه هفته بعد از تزریق این واکسن مجددا کرونا گرفت!+جزییات

روزنامه نیویورک پست گزارش داد: یک زن ۳۱ ساله آمریکایی که در سراسر سال ۲۰۲۰ تلاش کرده بود به کووید-۱۹ مبتلا نشود، سه هفته بعد از تزریق واکسن جانسون اند جانسون کرونا گرفت.

این زن سه هفته بعد از تزریق این واکسن مجددا کرونا گرفت!+جزییات

به گزارش منیبان، این رسانه آمریکایی افزود: این زن آمریکایی در تماس تلفنی با این روزنامه گفت در آپارتمان خود در قرنطینه بسر می برد و در روز ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) برای دریافت واکسن یک دوزی جانسون اند جانسون اقدام کرده بود.

وی یک روز بعد از تزریق واکسن مختصری تب داشته و عوارض جانبی تزریق واکسن بسرعت از بین رفت.

وی می گوید حتی بعد از واکسینه شدن همواره در خارج از منزل از ماسک استفاده می کرده و دستهایش را می شسته است. اما روز جهارشنبه ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) احساس سوزش گلو و سرفه خشک داشته و فکر می کرده که حساسیت دارد.اما با ادامه سرفه ها احساس ضعف و خستگی داشته است.

آزمایش کرونای او در ۴ آوریل و تکرار آن در ۵ آوریل ( ۱۵ و ۱۶ فروردین) مثبت شد و تست پی سی آر که دقیق تر است این نتایج را تایید کرد.

کارشناسان می گویند مورد این زن آمریکایی نادر است و  واکسن ضرورتا افراد را  از مبتلا شدن به کووید-۱۹ مصون نگه نمی دارد.

بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، دو واکسن مدرنا و فایزر ساخت شرکت های آمریکایی که باید در دو دوز تزریق شوند به ترتیب به میزان ۹۴ و ۹۵ درصد ایمنی ایجاد می کنند اما واکسن تک شاتی جانسون اند جانسون فقط می تواند ۶۶ درصد از بدن در مقابل کرونا محافظت کند.

تاکنون ۳۱ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۹۸۰  نفر در امریکا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۵۷۵ هزار و ۵۹۳ نفر جان باخته اند.


ت ت
کدخبر: 13979 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها