سخنگوی شورای نگهبان:

شورای نگهبان به مصوبات سران قوا درباره حجاب ورود نمی کند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ۱۶۲ نامه از دیوان عدالت اداری دریافت کردیم که از این تعداد ۱۰۲ مورد خلاف موازین شرع شناخته نشده است.

شورای نگهبان به مصوبات سران قوا درباره حجاب ورود نمی کند

به گزارش خبرنگار سیاسی مُنیبان، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، امروز (چهارشنبه ۲۴ اسفند ماه) در نشست خبری خود ضمن تبریک سال نو گفت: از ابتدای سال ۵۹ مصوبه از مجلس دریافت و نسبت به آن اظهارنظر کردیم که ۱۲ مصوبه در همان ابتدا مورد تایید قرار گرفته است. در مجموع ۷۷۷ ماده و ۷۰۰ تبصره بوده که مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین ۱۶۲ نامه از دیوان عدالت اداری دریافت کردیم که از این تعداد ۱۰۲ مورد خلاف موازین شرع شناخته نشده است. در این مدت ۱۱۸ جلسه در شورای نگهبان برگزار شد.

او افزود: ۵ مورد طرح و لایحه از نشست قبلی تا نشست امروز مورد بررسی قرار گرفته است که اولین مورد مربوط به طرح مجازات اسلامی است که بیشتر بر روی شرط‌بندی های اینترنتی متمرکز بود، با رفت و آمدهایی که این طرح داشت مغایر با قانون اساسی و شرع شناخته نشد.

طحان نظیف ادامه داد: درباره طرح شفافیت قوای سه گانه، اخیراً مجلس اصلاحاتی انجام داده بود اما نکته مورد نظر شورای نگهبان را اصلاح نکرد و بر روی آن اصرار داشت که در نهایت طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

او در ادامه تصریح کرد: روز شنبه لایحه بودجه ۱۴۰۲ را دریافت کردیم که ۱۶ جلسه برای بررسی آن برگزار کردیم.

طحان نظیف درباره قانون انتخابات اظهار کرد: امیدوار هستیم که این اقدام صورت بگیرد البته اصلاح قانون انتخابات در دستور کار مجلس قرار دارد. امیدوار هستیم خلأهایی که در قانون انتخابات وجود دارد برطرف شود.

او در واکنش به اینکه بسیاری بر این باور هستند که بودجه سال ۱۴۰۲ با واقعیت تطبیق ندارد، خاطرنشان کرد: موضوعات معیشتی دغدغه دولتمردان، مجلس و شورای نگهبان است. دولت که لایحه را تنظیم می‌کند باید به این موارد توجه کند البته به نسبت درباره جزئیات اختلاف نظراتی وجود دارد، محدوده‌ای که شورای نگهبان می‌تواند ورود کند از بعد شرع و قانون اساسی است.

طحان نظیف درباره پر چالش ترین مصوبه میان شورای نگهبان و مجلس تصریح کرد: همه مصوبات در شورای نگهبان بحث می‌شود.

او در پاسخ به خبرنگار منیبان مبنی بر اینکه آیا شورای نگهبان در جریان جلسات نمایندگان با محوریت اصلاح اصل ۲۷ قانون اساسی قرار دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: خیر شورای نگهبان اطلاعی درباره جلسات مجلس درباره اصل ۲۷ قانون اساسی ندارد.

طحان نظیف همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار منیبان مبنی بر اینکه آیا شورای نگهبان نسبت به تصمیم سران قوا در خصوص مجازات افراد کم حجاب اظهارنظر می‌کند یا خیر، تصریح کرد: خیر شورای نگهبان ورودی به مصوبات سران قوا ندارد صلاحیت شورای نگهبان در همین محدوده است.


ت ت
کدخبر: 144952 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها