رییس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم:

نمایندگان از نحوه ورود دولت به بحث انتخابات در حوزه های انتخابیه دلخور هستند

رییس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم می گوید: نحوه رفتار دولت و ورود به عرصه انتخابات در شهرستان ها نمایندگان را آزرده و علت اصلی رای منفی در استیضاح وزیر صمت نیز همین موضوع بوده است.

نمایندگان از نحوه ورود دولت به بحث انتخابات در حوزه های انتخابیه دلخور هستند

غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم، در گفت و گو با خبرنگار منیبان درباره تغییر رفتار مجلس در برخورد با وزرای دولت گفت: استنباط من این است که تاثیر داستان شاسی بلندها در رای عدم اعتماد به فاطمی امین ظاهر قضیه است و مساله دیگری باعث دلخوری نمایندگان از دولت و تغییر نوع رفتار نمایندگان با وزرای دولت است.

او در اینباره افزود: در بین نمایندگان دلخوری وجود دارد، علی رغم این که این مجلس حمایت پررنگی از دولت سیزدهم داشت و برای دعوت از  رئیسی برای حضور در انتخابات تا حمایت از وزرای دولت، سنگ تمام گذاشت اما دولت برای مجلس دوازدهم برنامه ریزی دارد. دولت اقداماتی برای شهرستان ها و مناطق دوردست در نظر گرفته و نظر موافقی با نمایندگان فعلی این مناطق ندارد.

نوری قزلجه تاکید کرد: نحوه ورود دولت به موضوع انتخابات مجلس آتی در حوزه‌های شهرستانی به شکلی است که خیلی از نمایندگان را آزار می دهد، نمایندگانی که همراهی خیلی خوبی با دولت داشتند اما به نظر می رسد دولت تمایلی به حضور آن‌ها در مجلس بعدی ندارد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس یازدهم می گوید: نحوه رفتار دولت و ورود به عرصه انتخابات در شهرستان ها نمایندگان را آزرده و علت اصلی رای منفی در استیضاح وزیر صمت نیز همین موضوع بوده نه مساله شاسی بلندها.

او ادامه داد: برداشت من این است دولت دوست ندارد نمایندگان فعلی دوباره تکرار شوند و اقداماتی را انجام می دهد که نمایندگان را شاکی کرده و آثارش در استیضاح وزیر صمت دیده شد.

نوری قزلجه با بیان این که «نمایندگان خیلی متعجب هستند که ما با دولت رییسی چه کردیم و آنها با ما چه کار می کنند» گفت: با وارد شدن به فاز و شروع تقویم انتخاباتی و آغاز فاز انتخابات، رویکردهایی که نمایندگان دولت دارند مورد رصد نمایندگان مجلس است و رابطه مجلس و دولت تفاوت زیادی کرده و شکرآب شده است و از این به بعد این مساله بر تصمیمات مجلس تاثیر می گذارد و برداشت و تصور من این است که روابط از این پس تیره‌تر هم خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: این اتفاق غیرقابل پیشبینی نبود و ناشی از یکدست سازی و خالص سازی در عرصه سیاسی کشور است.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در اینباره تصریح کرد: این عطش ارام نمی گیرد و این دایره خالص سازی مرتب بیشتر و تنگ‌تر می شود و به مرور صدای افرادی که حتی معترض هم نبودند کوتاه و از دایره بیرون میکنند.


ت ت
کدخبر: 156333 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها