در آمریکا؛

تداوم خشونت پلیس؛ این بار خبرنگاران تهدید شدند

اقدامات نژادپرستانه توام با خشونت پلیس آمریکا که طی یکسال گذشته شدت یافته و هم اکنون به یک بحران امنیتی در این کشور بدل گشته، حال نیروهای پلیس برای سرکوب اعتراض ها و دراقدامی تازه برای پنهان داشتن ابعاد آن، مبادرت به تهدید خبرنگاران می کنند.

تداوم خشونت پلیس؛ این بار خبرنگاران تهدید شدند

به گزارش منیبان، روزنامه آمریکایی یو. اس. ای تودی نوشت: پلیس منیاپولیس در ایالت مینه سوتا خبرنگارانی که به پوشش اعتراض ها به اقدامات خشونت بار پلیس می پردازند را شناسایی و در یک محل  گردهم می آورد.

یو. اس. ای تودی افزود: پلیس این خبرنگاران را وادار می کند تا بر روی شکم خود خوابیده و تنها در صورتی به آنها اجازه ترک محل را می دهد که از چهره و کارت خبرنگاری، کارت شناسایی و حتی گواهینامه رانندگی آنها میتندسازی شود.

بنابراین گزارش، پلیس گشت ایالت مینه سوتا روز گذشته در واکنش به این اقدام با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای پلیس بدان جهت مبادرت به عکس گرفتن از خبرنگاران، کارت های شناسایی و بعضا گواهی نامه های آنان کرده اند که روند شناسایی این افراد را تسریع کنند.

یو. اس. ای تودی درادامه گزارش داد: اقدام پلیس گشت ایالت مینه سوتا که روز گذشته در محدوده شهر مینیاپولیس رخداد درست ساعاتی پس از صدورحکم دادگاهی صورت گرفت که در آن نیروهای پلیس را بطور موقت از اقدام به استفاده از زور علیه خبرنگاران منع می کرد.

در حالی نیروهای پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا بر سرکوب اعتراض ها و پنهان نگاه داشتن ابعاد رفتار خشونت آمیز خود تاکید دارند که این شهر به کانون کشتار رنگین پوستان توسط پلیس در آمریکا بدل گشته است.

جورج فلوید خردادماه سال گذشته به دست درک شووین پلیس سفیدپوست آمریکایی بر اثر خفگی به قتل رسید، دادگاه این پلیس قاتل حال در ۹ فروردین ماه ۱۴۰۰ با حضور چندین شاهد درحال برگزاری است و معترضان در بیرون از ساختمان دادگاه تجمع کرده اند.

تنها در شهر مینیاپولیس ایالت ایندیانا  از پنجم بهمن ماه ۱۳۹۹ تا ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ سه مورد حادثه تیراندازی کشتار جمعی رخ داد که در مجموع ۱۷ نفر کشته شدند.

تازه ترین آن کشته شدن آدام تلودو نوجوان ۱۳ ساله لاتین تبار به دست پلیس شهر شیکاگو است که بدون داشتن اسلحه به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد.

درهمین حال شبکه خبری ان. بی. سی نیوز در مورخ ۲۴ فروردین گزارش داد: مقامات پلیس مریلند کشته شدن یک نوجوان ۱۶ ساله بدست نیروهای پلیس را تایید کردند. این نوجوان توسط پلیس با شلیک گلوله بشدت مجروح شد و زمانی که به بیمارستان انتقال یافت، جان باخته بود.

پلیس آمریکا می کشد، محکوم و مجرم نمی شود

نشریه آمریکایی واشنگتن پست هم در گزارشی عنوان کرد: ماموران پلیس در سال گذشته میلادی تنها ۹۸۵ شهروند آمریکایی را کشته اند که درهیچ یک از این موارد نیروهای پلیس مجرم شناخته نشدند، پلیس آمریکا به قتل می رساند اما محکوم نمی شود.


ت ت
کدخبر: 15722 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها