ماجرای بیماری خاص سیدمحمد خاتمی افشا شد

مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روزشمار خود در سال 1379 بیماری خاص سید محمد خاتمی را فاش کرده است.

ماجرای بیماری خاص سیدمحمد خاتمی افشا شد

به گزارش منیبان و به نقل از «اطلاعات آنلاین»، مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاطرات روزشمار خود در تاریخ ١۴ خرداد ١٣٧٩ نوشته است: ساعت ده صبح، با هلی‌کوپتر به مرقد امام رفتیم. آقایان [مهدی] کروبی، [رییس مجلس شورای اسلامی] و [سیدمحمد] خاتمی، [رییس‌ جمهور] و [محمد] یزدی، [عضو فقهای شورای نگهبان] هم بودند.آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سخنرانی کردند. هیاهو و شلوغی،کار سخنرانی را مشکل‌ کرده بود. ضمن مراسم، با آقای خاتمی و آقای کروبی، در مورد هیئت‌رئیسه مجلس صحبت شد. گفتند، اصرار جبهه مشارکت برای حضور یک سُنّی در هیئت‌رئیسه، کار توافق را مشکل‌کرده و باعث اعتراض بعضی از مراجع قم، مثل آقایان [حسین] وحید [خراسانی] و [لطف‌الله] صافی‌گلپایگانی هم شده و نیز مراجع به حضور بعضی از نمایندگان زن با مانتو و روسری و بدون چادر در مجلس، اعتراض دارند و ممکن است اعتراض‌شان را اعلان کنند.

آقای خاتمی گفت، تحت تأثیر فشارهای کار و اعتراضات، ناراحتی عصبی پیدا کرده و به دستور اطبا، به طور مرتب داروی آرام‌بخش مصرف می‌کند. اطبا گفته‌اند که اگر نکند، ممکن است تبدیل به افسردگی شود. گفت، آقای [ژاک] شیراک، رییس‌جمهور فرانسه، خواسته که تلفنی مذاکره کند؛ به احتمال قوی در مورد مسایل لبنان است و یا محاکمه ١٣ یهودی و یا هر دو؛ گفتم، در مورد لبنان خوب است، ایران ضرورت تخلیه [کشتزارهای] شبعا از نیروهای اسراییلی را مطرح کند و در مورد جاسوس‌ها، به دخالت فرانسه در امور داخلی ایران، اعتراض شود. 

عصر به دفترم رفتم. مصاحبه‌ای با مجری برنامه بشارت [شبکه دو سیما] داشتم که به طور مستقیم و زنده پخش شد.دربارة نحوه عمل مجلس خبرگان پس از رحلت امام، برای انتخاب رهبری و نیز سؤالی دربارة قرآن و نظر امام و مجموعه تفسیر راهنما و فرهنگ قرآن بود. آقای [محسن] قرائتی، [رییس ستاد اقامه نماز]، میهمان برنامه بودند؛ تعریف زیادی از تفسیر راهنما کرد و گفت، حدود ٣٠٠ مطلب جدید از آن استفاده کرده که در تفسیر دیگری ندیده و تا جلد هفتم را کاملاً مطالعه کرده است. خاطره‌ای از امام، در خصوص اجازه تأسیس حزب جمهوری اسلامی و اختصاص وقت برای کار قرآنی در روزهای اول انقلاب، نقل کردم. شب برای سخنرانی به مرقد امام [خمینی (ره)] رفتم. بحث جامعی در مورد و نقش روحانیت در صد سال اخیر و دستاوردهای انقلاب اسلامی نمودم.  قبل از جلسه، آقای [محمد محمدی] ری‌شهری گفت، اخیراً از آب‌درمانی زیر نظر دکتر کمالی، نتایج مهمی گرفته و اکثر کسالت‌هایش برطرف شده است؛ حدود ده روز، فقط آب با مقداری قند خورده است.

ت ت
کدخبر: 158745 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها