فساد گریبانگیر رهبر یکی از احزاب سیاسی شد/پرونده‌های جنجالی باز شد

«جمال الکربولی» رییس حزب «الحل» از رهبران سیاسی برجسته عراق امروز (یکشنبه) در بغداد به اتهام پرونده های مرتبط با فساد بازداشت شد.

فساد گریبانگیر رهبر یکی از احزاب سیاسی شد/پرونده‌های جنجالی باز شد

به گزارش منیبان، جمال الکربولی و برادرش «محمد الکربولی» نماینده فعلی پارلمان از وزیران سابق عراقی و شخصیت های سیاسی برجسته این کشور به شمار می روند که اصالتا از استان الانبار واقع در غرب عراق هستند که بیشترین طرفداران حزب متبوعشان نیز از الانبار است.

الکربولی امروز در منزل شخصیش در منطقه «المنصور» بغداد بازداشت شد.

رسانه های مختلف عراقی اعلام کرده اند که یک نیروی امنیتی ویژه، الکربولی را در منزل شخصیش در منطقه «المنصور» بغداد به اتهام پرونده های فساد بازداشت کرد.

طبق این گزارش، نیروی امنیتی ویژه وابسته به کمیته مرکزی مبارزه با فساد عراق از  شامگاه دیشب (شنبه)  منزل الکربولی را در منطقه المنصور بغداد محاصره کرده و فردی به نام «لوی الکربولی» برادر زاده دبیر کل حزب الحل را نیز بازداشت کردند.

برخی از رسانه های عراق، بازداشت الکربولی را مرتبط با اعترافات «بهاء الجورانی» یکی از متهمان اخیر پرونده های فساد و پولشویی دانسته اند که گفته می شود به نقش برخی از مسوولان، شخصیت ها و فرزندان تعدادی از وزیران عراقی در پرونده های فساد و پولشویی اعتراف کرده است.

گفته شده که دستگاه قضایی عراق متعاقب این اعترافات الجورانی، هشت حکم بازداشت صادر کرده که یکی از افراد مظنون جمال الکربولی است.

جمال الکربولی از حامیان سیاسی سابق «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق است که اخیرا در نتیجه اختلافات سیاسی از او جدا شده و به ائتلاف سیاسی «خمیس الخنجر» سرمایه دار و چهره سیاسی اهل سنت عراق پیوست.


ت ت
کدخبر: 15887 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها