در بحرین؛

حمله به زندانیان یکی از زندان‌ها تایید شد+جزییات

پس از انتشار گزارش هایی از سوی مخالفان رژیم آل خلیفه ، دولت بحرین به ناچار حمله نیروهای امنیتی به یکی از زندان های این کشور و ضرب و شتم زندانیان معترض را تایید کرد .

حمله به زندانیان یکی از زندان‌ها تایید شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ دولت بحرین در بیانیه ای که از طریق خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرد،  زندانیان را علت حمله نیروهای امنیتی معرفی و ادعا کرد که زندانیان باعث هرچ و مرج شده بودند.

بر اساس این گزارش،ه تعداد محدودی از زندانیان طی روزهای گذشته در مرکز اصلاح و بازپروری زندانیان (زندان جو) راهروها را بستند و از ورود به بخشها خودداری کرده و با دستورالعمل های صادر شده در این مورد مخالفت کردند که این امر منجر به اختلال در خدمات ارائه شده از جمله ارتباطات و مراقبت های بهداشتی برای سایر زندانیان و همچنین تأثیرگذاری بر روند کار شد.

دولت بحرین اضافه کرد که بی توجهی زندانیان باعث شد تا "اقدمات امنیتی و قانونی لازم " علیه آنها اعمال شود.

در همین حال جمعیت وفاق ملی ،مخالف دولت بحرین، پیشتر اعلام کرد که زندانیان در زندان جو توسط پرسنل امنیتی مورد تعرض قرار گرفتند که این امر خانواده های آنها را بر آن داشت تا برای خواستار آزادی فرزندان خود دست به تحصن بزنند.

شرایط غیربهداشتی و غیرانسانی زندان‌های بحرین و شکنجه مخالفان در زندان‌ها در سایه شیوع ویروس کرونا در بین زندانیان، اسباب نگرانی بیش از پیش خانواده‌ها را فراهم آورده است و بحرینی‌ها به طور مرتب برای شرکت در تظاهرات به خیابان‌ها می‌آیند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است.

مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون دهها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

رژیم آل خلیفه همچنین صدها بحرینی را نیز سلب تابعیت کرده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌ است.


ت ت
کدخبر: 15897 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها