عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی:

در کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی در مورد انتخابات مباحثی مطرح شده است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان نسبت به انتخابات بی‌تفاوت نیستند.

در کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی در مورد انتخابات مباحثی مطرح شده است

علی محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان درباره برنامه این حزب برای انتخابات مجلس دوازدهم گفت: اصلاح‌طلبان از طریق جبهه اصلاحات درباره انتخابات مجلس دوازدهم تصمیم می‌گیرند لذا جبهه باید به یک موضع مشترک و مشخص برسد. بر همین اساس حزب کارگزاران سازندگی هنوز موضع خود را درباره انتخابات آینده اعلام نکرده البته در کمیته سیاسی حزب در مورد انتخابات مجلس دوازدهم مباحثی مطرح شده اما وقتی حزب به جمع‌بندی برسد در جبهه اصلاحات موضع خود را اعلام می‌کند. بنابراین باید اجازه بدهیم که جبهه اصلاحات به نمایندگی از اصلاح‌طلبان موضع خود را در مورد انتخابات مجلس دوازدهم اعلام کند.

او افزود: در مورد حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم می‌توان چند راهبرد احتمالی داد. اولین راهبرد احتمالی این است که با توجه به فضای حاکم در جامعه و اخبار منتشر شده، امیدی برای انتخابات آزاد و رقابتی وجود ندارد شاید در دوره‌های گذشته شورای نگهبان کاندیداها را رد می‌کرد اما در حال حاضر فضای حاکم بر کشور افراطی‌ است. یعنی در حوزه نظارت و اجرا فضای افراطیِ برخلاف رقابت در انتخابات حاکم شده که حکایت از سخت‌گیری در انتخابات دارد در نتیجه اگر فضا به این ترتیب باشد راهبرد احتمالی این است که اصلاح‌طلبان اعلام کنند در انتخابات شرکت نمی‌کنند و آن را تحریم می‌کنند البته هیچ کدام از احزاب اصلاح‌طلب این مورد را بیان نکردند.

نمازی با اشاره به سایر راهبردهای اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم تصریح کرد: احتمال دیگر این است که اصلاح‌طلبان بدون چشم‌انداز نسبت به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها، اعلام کنند بدون قید و شرط در انتخابات شرکت می‌کنند‌ که احتمال چنین اتفاقی بسیار ضعیف است. سومین راهبرد احتمالی اصلاح‌طلبان این است که سکوت کنند، در مورد انتخابات بحث نکنند و اجازه بدهند وضعیت بررسی صلاحیت‌ها مشخص شده سپس در مورد انتخابات تصمیم بگیرند، احتمال این اتفاق بالا است اما تا جایی که بنده اطلاع دارم هیچ حزب و گروه اصلاح‌طلبی موضع رسمی خود را در مورد انتخابات مجلس دوازدهم اعلام نکرده و به طبع جبهه اصلاحات هم موضعی در این مورد نداشته چراکه این جبهه در حال حاضر درگیر انتخابات هیئت رئیسه خود است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه خاطرنشان کرد: لذا ابتدا باید هیئت رئیسه جبهه اصلاحات مشخص شود و سپس به موضوع انتخابات بپردازند. در مجموع اصلاح‌طلبان نسبت به انتخابات بی‌تفاوت نیستند. سرنوشت و پیشرفت و پس رفت کشور بستگی به نوع انتخاباتی دارد که قرار است در آینده برگزار شود.

نمازی در پاسخ به اینکه اگر اصلاح‌طلبان به این نتیجه برسند که مانند مجلس یازدهم انتخابات را تحریم کنند آیا حزب کارگزاران سازندگی به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات می‌شود؟ یادآور شد: حزب کارگزاران سازندگی هنوز تصمیمی در مورد انتخابات نگرفته و در حال بحث و مذاکره هستند. قطعاً دبیرکل حزب، طبق تصمیم شورای مرکزی حزب کارگزاران در مورد انتخابات مجلس دوازدهم تصمیم‌گیری می‌کند.

ت ت
کدخبر: 162001 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها