فوری؛ انتشار فایل صوتی صحبت‌های ترامپ درباره طرح حمله به ایران در سی‌ان‌ان

رسانه‌های آمریکایی فایلی صوتی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، را منتشر کرده‌اند که ظاهرا در آن تصدیق می‌کند که یک سند محرمانه مربوط به ایران را در اختیار دارد و درباره آن با حاضران صحبت می‌کند.

فوری؛ انتشار فایل صوتی صحبت‌های ترامپ درباره طرح حمله به ایران در سی‌ان‌ان

به گزارش منیبان، در این فایل دونالد ترامپ از سندی چند صفحه‌ای صحبت می‌‎کند که به ادعای او موضوع آن «حمله‌ای احتمالی به ایران» است.

سی‌ان‌ان گزارش داده که این فایل صوتی در ماه ژوئیه تابستان ۲۰۲۱ ضبط شده و ترامپ در آن درباره سند محرمانه پنتاگون در رابطه با «طرح حمله به ایران» صحبت می‌کند.

در این فایل صوتی شنیده می‌شود که ترامپ به سندی اشاره می‎کند که او آن را «بسیار محرمانه» می‌خواند.

ترامپ در ابتدای فایل به اتهام مارک میلی، رئیس پیشین ستاد ارتش آمریکا اشاره می‌کند و می‌گوید که «من می‌خواستم به ایران حمله کنم. شگفت‌انگیز نیست؟».سپس دونالد ترامپ ادامه می‌دهد که «یک دسته بزرگ اوراق دارم که الان به چشمم آمد. نگاه کن».

در ادامه این مکالمه ترامپ ادعا می‌کند سند مورد بحث طرح حمله احتمالی به ایران است. پس از آن  ترامپ می‌گوید این طرحی بود که «آنها به من ارائه دادند. اون و وزارت دفاع بودند که این را به من ارائه دادند.»

به نظر می‌رسد در فایل که سی‌ان‌ان آن را منتشر کرد و سایر رسانه‌ها هم به آن دست یافته‌اند آقای ترامپ اذعان می‌کند که این سند را پیش از ترک کاخ سفید از حالت محرمانه خارج نکرده بود.

ترامپ در طول فایل صوتی با اشاره به سند «طرح حمله به ایران» می‌گوید «به عنوان رئیس جمهور می توانستم آن را از حالت طبقه بندی خارج کنم» و ادامه می‌دهد که «الان نمی‌توانم. محرمانه است.»

این فایل صوتی که در جریان دیداری در باشگاه گلف دونالد ترامپ در بدمینستر نیوجرسی ضبط شده، از شواهد مهمی توصیف می‌شود که جک اسمیت، بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا به دست آورده است.

گفته‌های ترامپ درباره سند محرمانه «طرح حمله به ایران» می‌تواند خلاف اظهارات او باشد که گفته بود تمامی این اسناد از حالت محرمانه خارج شده‌اند.

ت ت
کدخبر: 162723 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها