آمریکا ورود مقامات این کشور را محدود کرد

وزیر خارجه آمریکا به دلیل آنچه که تضعیف دموکراسی و انتخابات دانست، برای برخی از مقامات اوگاندا، محدودیت روادید صادر کرد.

آمریکا ورود مقامات این کشور را محدود کرد

به گزارش منیبان، آنتونی بلینکن روز دوشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: اقدامات دولت اوگاندا طی روند انتخابات اخیر، دموکراسی و احترام به حقوق بشر را تضعیف کرد.

وی افزود: امروز من محدودیت‌های روادیدی را برای کسانی اعلام کردم که احتمال می‌رود در تضعیف روند دموکراتیک در اوگاندا از جمله در انتخابات عمومی ۱۴ ژانویه و دوره مبارزات انتخاباتی قبل از آن، مسئول باشند یا مشارکت داشته باشند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: اقدامات دولت اوگاندا یک سیر نزولی برای دموکراسی کشور و احترام به حقوق بشر است که توسط قانون اساسی اوگاندا شناخته و محافظت می‌شود. نامزدهای مخالف معمولاً بدون هیچ گونه اتهامی مورد آزار و اذیت، دستگیری و بازداشت قرار می‌گرفتند.

بلینکن اضافه کرد: نیروهای امنیتی اوگاندا مسئول کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از ناظران بی‌گناه و طرفداران مخالف و همچنین خشونت علیه روزنامه‌نگاران بودند که در پیش، در طی و بعد از انتخابات رخ داده است.

وی اظهار کرد: سازمان‌های مدنی و فعالانی که برای حمایت از نهادهای انتخاباتی و روندهای شفاف انتخاباتی تلاش می‌کنند، با آزار و اذیت، ارعاب، دستگیری، اخراج و اتهامات جعلی و محرومیت از دسترسی به حساب بانکی هدف قرار گرفته‌اند.

وزیر خارجه آمریکا یادآور شد: دولت، اعتبارهای محدودی را برای ناظران انتخابات بین‌المللی، محلی و جامعه مدنی ایجاد کرد، اما کسانی که قادر به مشاهده روند کار بوده‌اند، بی‌نظمی‌های گسترده‌ای را قبل، حین و بعد از انتخابات مشاهده کرده‌اند که اعتبار آن را تضعیف کرده است.

بلینکن تاکید کرد: این روند انتخاباتی، نه آزاد و نه عادلانه بود. با این وجود، ما همچنان از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از خشونت چشم پوشی کنند و به آزادی بیان، اجتماع و تظاهرات احترام بگذارند.

وی گفت: دولت اوگاندا باید به طور چشمگیری سوابق خود را بهبود بخشد و مسئولان نقص انتخابات، خشونت و ارعاب را پاسخگو سازد. دولت ایالات متحده به ارزیابی اقدامات اضافی علیه افراد همدست در تضعیف دموکراسی و حقوق بشر در اوگاندا و همچنین اعضای خانواده نزدیک آنها ادامه خواهد داد.


ت ت
کدخبر: 16287 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها