جهانگیری: زمان خاتمی خطر حمله جدی آمریکا به ایران مطرح شد/ نظام تصمیم‌گیری به دنبال حل مشکلات نیست

معاون اول دولت دوازدهم گفت: زمان خاتمی خطر حمله جدی آمریکا به ایران مطرح شده بود که در جلسه خاتمی با رهبر انقلاب به این نتیجه رسیدند که تنها راه‌حل انسجام داخلی است.

جهانگیری: زمان خاتمی خطر حمله جدی آمریکا به ایران مطرح شد/ نظام تصمیم‌گیری به دنبال حل مشکلات نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی مُنیبان، مراسم آیین نکوداشت «بانوی مدیریت، سیاست و اخلاق» امروز سه‌شنبه ( ۲۰ تیرماه ) با حضور زهرا شجاعی، دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب، اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم، معصومه ابتکار، معاون امور زنان دولت دوازدهم، شهیندخت مولاوردی، فعال سیاسی اصلاح طلب، طیبه سیاوشی و پروانه مافی، نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی، شهربانو امانی، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران و فاطمه هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

در این مراسم نوری، متن سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات، را خواند که متن آن به شرح زیر است: 

زهرا شجاعی، زن توانمندی است که در طول تاریخ، شاهد گرفتاری‌های فراوان بوده است. بانوی سختکوش چه در مناصب رسمی و چه اجتماعی وقت خود را صرف شناساندن حق کرده است. برای زهرا شجاعی آرزوی سلامتی و بهبودی می‌کنم.

همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت دوازدهم، در این مراسم گفت: نکوداشت شجاعی را نه تنها به عنوان نکوداشت یک فرد باید به آن باید توجه کرد بلکه فرصتی برای تامل در چند مسئله و ظرفیت است که لازم است تفکرات سیاسی و سیاستگذاران کشور در مورد آن فکر کنند.‌ از نظر بنده توسعه پایدار و موزون لازمه فعلی کشور ایران است. توسعه منجر به ارتقای منابع کشور شده و جلوی فرسایش آنها را می‌گیرد. علاوه بر این توسعه منجر به بازاندیشی تفکرات جامعه می‌شود. اینکه چرا توسعه ایران علی‌رغم گذشت ۷ دهه به نتیجه نرسید باید در جایی دیگر در مورد آن صحبت کرد. 

او افزود: تفکری در جامعه وجود دارد که می‌گوید تفکر بقا باید جایگزین تفکر توسعه شود. یکی از مشکلات ایران این است که نظام تصمیم‌گیری به دنبال حل مسائل و مشکلات نیست کما اینکه امروز همان حرفهای ۲۰ سال پیش را می‌شنویم. به عنوان مثال روحانی می‌گفت  حجاب در جلسه شورای عالی در دستورکار قرار گیر‌د آن زمان آقای هاشمی رفسنجانی رییس‌جمهور بود، خاتمی و جنتی در جلسه حضور داشتند و بعد از ساعت‌ها بحث گفتند حالا نمی‌شود در مورد آن کاری کرد و باید به همین وضعیت ادامه داد.

جهانگیری ادامه داد: راه گفتگو با نخبگان با ذینفعان باید باز شود، گفتگو معجزه می‌کند، جهت‌گیری گفتگو باید امید به آینده و اعتمادسازی باشد.  زمان خاتمی خطر حمله جدی آمریکا به ایران مطرح شده بود که در جلسه خاتمی با رهبر انقلاب، به این نتیجه رسیدند که تنها راه‌حل انسجام داخلی است.

معاون اول دولت دوازدهم در پایان یادآور شد: زهرا شجاعی از جمله زنانی بود که موضوع حضور زنان و جوانان را در دولت رسمی کرد. کما اینکه اولین بار در دوره دولت اصلاحات زنان در مقامات عالی حضور پیدا کردند. البته با همه اقداماتی که در دولت هاشمی رفسنجانی، خاتمی و روحانی شد، در حال حاضر پرداختن به مسائل آنان، بحث کلانی محسوب می‌شود. شجاعی از جمله زنانی است که از خود مایه گذاشت و نقش فعال در کشور ایفا کرده است.

در ادامه آیین نکوداشت «بانوی مدیریت، سیاست و اخلاق» ابتکار با اشاره به زمان آشنایی خود با زهرا شجاعی گفت: ما برای اولین‌بار در کابینه دولت خاتمی با یکدیگر مسئولیت‌هایی را برعهده گرفتیم. در حقیقت پایه‌گذاری مدیریت زنان تا ۳۰ درصد توسط شجاعی صورت گرفت. در حقیقت تلاش‌های شجاعی ماندگار خواهد ماند و روزی در این سرزمین این راه به ثمر خواهد نشست.

ت ت
کدخبر: 165210 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها