لاریجانی آمد اطلاعاتی در مورد نوارسازان داد

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است.

لاریجانی آمد اطلاعاتی در مورد نوارسازان داد

به گزارش منیبان، در بخشی از خاطرات آیت الله هاشمی آمده است: 

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و یکم تیر از جزییات دیدار با علی لاریجانی در مورد فضای سیاسی کشور و همچنین دیدار با رهبری و صحبت در مورد قتل‌های زنجیره‌ای نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

مدیران تأمین اجتماعی آمدند، آقای [محمد] ستاری‌فر [مدیرعامل ‌سازمان تأمین ‌اجتماعی] گزارش داد. مشکل عدم تناسب درآمدها با هزینه‌ها را گفت‌ که در نتیجه آن، نمی‌توانند بر قانون ذخیره‌سازی درآمدها، به خوبی عمل کنند. من هم دربارۀ ضرورت تأمین اجتماعی عام و کامل برای همه صحبت کردم و تشویق‌شان کردم. ۲۶ میلیون نفر را تحت پوشش دارند.

آقای [حمیدرضا] حاج‌بابایی، نماینده همدان آمد. گفت، در تبلیغات انتخاباتی‌اش روی پیروی از سیاست سازندگی تأکید داشته و با تفاوت زیادی از دیگران جلو افتاده و صریحاً اعلان کرده که اگر به مجلس برود، برای ریاست به من رأی خواهد داد. برای سازماندهی گروهی مستقل و تلاش برای انسجام مجلس در جهت حفظ ارزش‌ها مشورت کرد.

عصر آقای [کریم فرج‌زاده] حلوایی، معاون وزارت راه و ترابری آمد. خواسته بودم، برای توضیح در مورد رفع اشکال تکمیل تونل کندوان بیاید. امیدوار است بتوانند تکمیل کنند. با طرح موافق نبوده و امضا هم نکرده است. گزارشی از وضع کارهای در دست انجام داد و گفت، هنوز هم از کمک‌ها و حمایت‌های گذشته دولت سازندگی، بهره‌ می‌گیرند.

دکتر [ایرج] یزدان‌بخش [پزشک ایرانی ساکن آلمان]، همراه همسر و فرزندش آمد. از جهاد[سازندگی] و وزارت نیرو گله داشت که برای طرح‌اش در کاشان [طرح خداشهر]، همراهی ندارند؛ طرحی برای ساخت شهرکی با معماری‌ها و سنت‌های قدیم ایرانی دارد.

آقای دکتر [علی] لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما] آمد. اطلاعاتی در مورد نوارسازان داد و پیشنهادهایی در مورد رسانه‌ها داشت که به رهبری بگویم. گفت، بهتر است، تعیین موارد و راهکارهای اصلاحات در مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بررسی شود. به صحبت‌های رهبری انتقاد داشت؛ از جهت مقایسه با شوروی و نیز رسمیت‌دادن به اصلاحات و گفت، شنیده است که بناست در آینده، روزنامه مشارکت آزاد شود و موافق نیست.

شب، میهمان رهبری بودم. ایشان موافق طرح مسئله قتل‌ها در مجمع نیست، ولی نمی‌خواهند منع کنند. به آقایان [سیدمحمود هاشمی] شاهرودی، [رئیس قوه قضائیه] و [سیدمحمد]خاتمی [رئیس‌جمهور]، دستور دادند که قاتلان را سریعاً محاکمه کنند و به شکایت متهمان کتک‌خورده رسیدگی کنند و پیگیری مسئله قتل‌های مشکوک غیر از این چهار قتل را به وزیر اطلاعات واگذار کنند و از بازجویی و مواجهه آقای [قربانعلی] دُرّی [نجف‌آبادی، وزیر سابق اطلاعات]، انتقاد کرده‌اند و به فردی که از سوی آقای خاتمی تعیین شده، اعتماد ندارند. در مورد [انتخابات] ریاست‌جمهوری آینده هم مذاکره ناتمام شد. قرار شد، از جلسه سران بخواهند تعیین شرایط موارد اصلاحات را بررسی‌ کنند. انتقاداتی نسبت به صحبت‌های اخیرشان کردم؛ ضمن تأیید اصل کار.

ت ت
کدخبر: 165403 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها