پیشنهادهای حزب ندای ایرانیان در پی تحصیل متقلبان کنکور در دانشگاه‌های ایران

حزب ندای ایرانیان به عنوان یک حزب جوان با بدنه‌ای اکثراً دانشگاهی و تحصیل کرده نسبت به وضعیت دانش و دانشگاه دغدغه‌ای مضاعف دارد.

پیشنهادهای حزب ندای ایرانیان در پی تحصیل متقلبان کنکور در دانشگاه‌های ایران

به گزارش منیبان، متن بیانیه به شرح زیر است:

«عدالت» نه تنها یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامیبود، بلکه یکی از عالی‌ترین ارزش‌های همۀ جوامع انسانی نیزبوده است و «عدالت آموزشی» یعنی «برابری فرصت‌هایآموزشی» برای ارتقا و پیشرفت. بی‌تردید در جامعه‌ای کهفرصت‌های پیشرفت پایمال رانت و فساد شده باشد، آنجامعه به نحو سامان‌مند تباه شده، چراکه اولاً فاسدترینآدم‌ها ناعادلانه همۀ پتانسیل‌های پیشرفت و ارتقا را تصاحبمی‌کنند؛ و ثانیاً، برای آحاد مردم، برای توده‌های بی‌پناهی که«رانت و رابطه» ندارند، چیزی باقی نمی‌ماند جز ناامیدی ورؤیاهای سوخته و حسرت یک زندگی معمولی!

حکایت تقلب در کنکور و عدم ریشه‌یابی مشکل و برخورد بامقصرین و بدتر از همه، موضع‌گیری‌های نادرست و شرم‌آوربرخی از «نا-مسئولین» مصداقی از بی‌عدالتی، رانت و رابطهو فساد در نظام آموزشی است که مردم را به خشم می‌آورد وجوانان را به سمت تلاش برای مهاجرت و یا افسردگی ودل‌مردگی سوق می‌دهد و بحران سرمایه اجتماعی و اعتمادعمومی را در پی دارد.

نوجوانانی که با هزار شوق و آرزو، روزها از پی روزها، درسخوانده و درس خوانده‌اند تا با پذیرش در یک رشتۀ عالیآینده‌ای روشن برای خود و کشورشان رقم بزنند، حالا با بهتو حیرت شاهد اخبار راه‌یابی متقلبین، رتبه‌های مشکوک یاشبهه‌دار به دانشگاه‌های برتر کشورند و وزیر علوم و مجلس ونهادهای نظارتی را در بهترین حالت تماشاگرانی منفعلمی‌بینند. 

روند خطرناک پولی شدن صندلی‌های دانشگاه و ورود اقشارمرفه به رشته‌های برتر، ذاتاً «آپارتاید آموزشی» را در خودنهفته داشت، حال گُلِ این آپارتاید به سبزۀ «حضور متقلبیندر دانشگاه» نیز آراسته شده تا احتمالاً زین پس در کنارسلطان‌های دلار و سکه و قیر و مانند این‌ها، سخن از«سلطانِ تقلبات کنکوری» نیز بر سر زبان‌ها باشد!

حزب ندای ایرانیان به عنوان یک حزب جوان با بدنه‌ای اکثراًدانشگاهی و تحصیل کرده، نسبت به وضعیت دانش ودانشگاه دغدغه‌ای مضاعف دارد، لذا برای جبران فاجعۀ«کنکورگیت» خواهان:

1. برکناری رئیس سازمان سنجش؛

2. اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌هایسراسری؛

3. اخراج دانشجویان متخلف کنکور 1401 از دانشگاه‌ها؛

4. جلوگیری از ثبت‌نام متقلبین 1402 در دانشگاه‌ها؛

5. ارائه گزارشی شفاف در خصوص برخورد با متخلفان برایبازگشت اعتماد به سازمان سنجش؛

6. اعلام برنامه‌های سازمان سنجش برای جلوگیری از وقوع اتفاق‌های مشابه در آزمون‌های آینده؛

در نهایت باید این نکته را به متولیان امر یادآوری کرد که فاسد کردن نهاد دانشگاه در هر جامعه‌ای یعنی بر باد رفتننظام تولید دانش که مبنای هرگونه توسعه و پیشرفتی است. پس لطفاً این سرچشمه را به زهر و سمومِ رانت و فساد آلوده کنید!

حزب ندای ایرانیان

دوشنبه 25 تیرماه 1402

ت ت
کدخبر: 166195 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها