بیانیه جدیدروسیه در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: حضور و خروج بی نتیجه نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان به گونه ای است که میلیاردها دلار پول به باد رفته است.

بیانیه جدیدروسیه در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان

به گزارش منیبان؛ در بیانیه روز پنجشنبه وزارت امور خارجه روسیه آمده است که میلیاردها دلار برای آموزش نیروهای امنیت ملی افغانستان به هدر رفته است.  به رسمیت شناختن این واقعیت که مشکلات افغانستان هیچ راه حلی نظامی ندارد، تنها پس از یک دهه کار به آمریکایی ها ثابت شد".

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو با ترک کابل، این قول را دادند که ادامه حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان را انجام دهند.

به گزارش ریانووستی در ادامه بیانیه آمده است: «اینکه آیا آنها در انجام این کار موفق خواهند شد یا خیر، سوال بزرگی است، زیرا بیش از ۲۰ سال این اتحادیه نتوانسته است از عهده ایجاد ساختارهای قدرتمند محلی آماده برای غلبه بر جنگ در افغانستان برآید که می تواند به طور مستقل از کشور محافظت کند و از نظم و قانون در آن اطمینان حاصل کند. ".

پیش از این در خبرها آمده بود که با وجود اعلام دولت بایدن بر خروج کامل نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان، علاوه بر ارتش آمریکا، تعدادی از مقامات وزارت خارجه آمریکا نیز علیه خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان موضع گیری کرده اند.

دولت آمریکا  اعلام کرده بود که خروج نیروها از افغانستان را تا اول ماه مه آغاز و تا ۱۱ سپتامبر به پایان می رساند.


ت ت
کدخبر: 16944 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها