هجوم طالبان مسلح به کلینیک هلال احمر در نیمروز + عکس

شماری از ساکنان نیمروز و پزشکان در کلینیک هلال احمر ایران در این شهر می‌گویند که بامداد یکشنبه شماری از افراد طالبان داخل به داخل این کلینیک هجوم آورده و همه حاضران را بیرون کردند.

هجوم طالبان مسلح به کلینیک هلال احمر در نیمروز + عکس

به گزارش منیبان، زهرا یکی از ساکنان شهر نیمروز که یکی از بستگانش را برای درمان به کلینیک هلال احمر ایران در نیمروز برده بود در این باره می‌گوید که ۱۵ تن از افراد طالبان «با به کارگیری زور» وارد این مرکز شدند و همه پزشکان و بیماران را از این مرکز درمانی بیرون کردند.

شبنم که به عنوان پرستار در این کلینیک کار می‌کرد، می‌گوید که افراد طالبان که مسلح بودند، خود را به عنوان کارمندان ریاست عدلیه معرفی کردند. به گفته او، این افراد به همه دستور می‌دادند تا این کلینیک را هرچه زودتر ترک کرده و به خانه‌هایشان بروند.

محب‌الله یکی از پزشکان کلینیک هلال احمر ایران در نیمروز نیز می‌گوید که از سوی رئیس هلال احمر بحث‌هایی درباره بسته شدن کمیته امداد (امام خمینی) نیمروز مطرح شده بود، اما او فکر نمی‌کرد که «طالبان بر مرکز صحی هجوم می‌آورند و کلینیک را که برای مردم خدمات ارائه می‌کند مسدود می‌کنند.»

رئیس عدلیه طالبان در نیمروز در گفتگو با آمو پذیرفت که هیئتی مرکب از چند اداره به شمول ریاست عدلیه برای «پلمب» (تعطیل کردن) شفاخانه هلال احمر ایران به آنجا رفته‌اند، اما او از ارائه معلومات و علت مسدود کردن این مرکز درمانی خودداری کرد.

او افزود که درباره علت این کار باید مقامات بالاتر که اقدام به مسدود ساختن دفاتر کمیته امداد امام خمینی در هرات و کابل کرده‌اند پاسخ بدهند.

او گفت: «من در این مورد معلومات ندارم و از مقامات بالاتر بپرسید.»

طالبان


ت ت
کدخبر: 169616 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها