اختلافات بین اعضای طالبان بالا گرفت/جنگ قدرت رهبران بالا گرفت!

رئیس عمومی اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که اختلاف بین اعضای رهبری گروه طالبان برسر صلاحیت‌ها جهت دستیابی به قدرت رو به افزایش است و امکان دارد با گذشت زمان هر روز بیشتر شود.

اختلافات بین اعضای طالبان بالا گرفت/جنگ قدرت رهبران بالا گرفت!

به گزارش منیبان؛ «احمدضیاء سراج» امروز شنبه طی نشست خبری در کابل گفت که تنش‌ها بین رهبران شورای کویته و شورای پیشاور طالبان شدت یافته است.

سراج گفت که علت اختلاف بین رهبران شورای کویته و شورای پیشاور برسر صلاحیت‌ها می باشد که سراج الدین حقانی معاون رهبری طالبان و رئیس شورای پیشاور می خواهد تمام صلاحیت های اجرایی را در اختیار خود داشته باشد اما شورای کویته با آن مخالفت می کند.

سراج تصریح کرد: ملا برادر رئیس هیأت سیاسی طالبان در دوحه و سراج‌الدین حقانی رهبر شبکه، به دنبال تامین منافع  تیمی خود هستند.

پیش از این شاه حسین مرتضوی مشاور ارشد امور فرهنگی رئیس جمهوری افغانستان نیز هشدار داده بود که اختلاف درونی طالبان رسیدن به توافق صلح پایدار را با مشکل مواجه کرده است و آنها دچار اختلاف بیشتر شده اند.

رئیس اداره امنیت ملی افغانستان در باره سفر پنهانی رئیس سیا (سازمان اطلاعات مرکزی امریکا) به افغانستان گفت: بقایای تروریسم هنوز هم در افغانستان باقی مانده و جهان را تهدید می ‌کند.

وی افزود: با سازمان سیاه در ارتباط هستند و تلاش می کنند تا راهبرد مشترکی برای مبارزه با تروریسم و تهدیدهایی که از آدرس آن ها متوجه جهان می‌شود، ایجاد کنند.

پیش از این منابع خبری در افغانستان اعلام کرده بودند که رئیس سازمان سیا هفته گذشته یک سفر پنهانی به کابل داشته است که رسانه‌ها دلیل آنرا خارج کردن امن نیروهای آمریکایی عنوان کرده بودند.

اما آسوشیتدپرس گزارش داده است که در سفر رییس سیا به کابل، چگونگی سپردن مسئولیت قطعات ویژه‌ ضد تروریستی به نام صفر یک، صفر دو و صفر سه امنیت ملی به اداره امنیت ملی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است. اما آقای سراج گفت که مسئولیت این قطعات ده سال پیش به ریاست عمومی امنیت ملی سپرده شده بود.

به گفته رئیس امنیت ملی افغانستان، این قطعات ویژه در حال حاضر زیر چتر ریاست عمومی امنیت ملی، بیشترین عملیات را علیه شبکه‌های تروریستی راه‌اندازی می ‌کند.


ت ت
کدخبر: 17237 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها