در مصر؛

حالت فوق‌العاده بازهم تمدید شد+جزییات

رییس جمهوری مصر حالت فوق العاده در سراسر این کشور را به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد.

حالت فوق‌العاده بازهم تمدید شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از اسپوتنیک، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دستور داد تا حالت فوق العاده در همه مناطق این کشور برای سه ماه دیگر تمدید شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر با توجه به آنچه شرایط امنیتی و بهداشتی خطرناک عنوان کرد، حالت فوق‌العاده در سراسر این کشور را از امروز به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد.

در متن این دستور آمده است: با توجه به شرایط امنیتی و بهداشتی خطرناک کشور و پس از نظرخواهی از شورای وزیران، رییس جمهوری تصمیم گرفت، در تمام نقاط کشور از بامداد امروز(یکشنبه) به مدت سه ماه حالت فوق‌العاده را تمدید کند.

در ادامه این حکم آمده است: نیروهای مسلح و پلیس مسؤولیت انجام اقدامات لازم در مبارزه با خطرهای تروریسم و تأمین مالی آن، حفظ امنیت تمام نقاط کشور، حفاظت از دارایی‌های عمومی و خصوصی و حفظ جان شهروندان را بر عهده دارند.

در همین راستا، مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر صبح امروز دستور منع آمد و شد در بسیاری از مناطق شمال سینا را صادر کرد.

قانون حالت فوق العاده ، اختیارات مقامات امنیتی را برای دستگیری و نظارت بر شهروندان مصری افزایش می‌دهد و محدودیت‌هایی برای آزادی رفت و آمد در برخی از مناطق این کشور ایجاد می‌کند.

حالت فوق‌العاده در دوره السیسی نخستین بار در سال ۲۰۱۴ اعمال شد اما محدود به منطقه شمال سینا و محدودیت رفت و آمد در برخی مناطق آن بود.

این بار تمدید حالت فوق‌العاده با شیوع ویروس کرونا در جهان همزمان شده است. وزارت بهداشت مصر دیروز (شنبه) تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا را ۹۱۲ نفر اعلام کرد که ۳۹ نفر از آنان جان خود را از دست دادند، این در حالی است که روز قبل از آن (جمعه) تعداد مبتلایان ۸۸۴ نفر و تعداد فوتی ها ۴۵ نفر اعلام شد.


ت ت
کدخبر: 17327 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها