واکنش اسرائیل به الحاق جنگنده معروف روس به ارتش ایران

روزنامه «جروزالم پست» الحاق هواپیماهای یاک ۱۳۰ به نیروی هوایی ارتش را تحولی بزرگ در منطقه توصیف کرد.

واکنش اسرائیل به الحاق جنگنده معروف روس به ارتش ایران

به گزارش منیبان، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: ظهور یاک در ایران یک تحول بزرگ در منطقه به شمار می‌آید، زیرا این تصور را تایید می‌کند که این کشور در آستانه افزایش تهدیدات (علیه دشمنان) و ظرفیت نظامی خود است.

ایران مدت‌هاست که به دنبال خرید هواپیماهای روسی برای تقویت نیروی هوایی خود بوده است. یاک ۱۳۰ نیز برای آماده‌سازی خلبانان ایرانی برای پرواز با هواپیماهای پیشرفته مانند جنگنده‌های نسل چهارم طراحی شده است.

به نوشته این رسانه صهیونیستی، یاک ۱۳۰ در روسیه توسعه یافته و به‌عنوان جت آموزشی برای هواپیماهای جنگی استفاده می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که این هواپیما می‌تواند به خلبانان در یادگیری پرواز با سوخو ۳۵ یا سوخو ۵۷ کمک کند. این به معنای ارتقای قابل توجهی در نیروی هوایی ایران است که عمدتاً از هواپیماهای قدیمی‌تر تشکیل شده که برخی از آن ها مربوط به دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ هستند. ‌

جروزالم پست در ادامه به ارائه جزئیاتی درباره قابلیت‌های یاک ۱۳۰ پرداخت و افزود: این هواپیماها دارای راداری با توانایی شناسایی اهداف متعدد به‌طور همزمان و رهگیری در بردهای ۶۰ کیلومتری هستند. در زمینه ناوبری نیز ‌این هواپیما به GLONASS (مخفف عبارت Global Navigation Satellite System) و GPS مجهز است.

منبع: همشهری


ت ت
کدخبر: 174575 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها