عملکرد ضعیف دولت در بیان رهبر معظم انقلاب

فعال سیاسی اصولگرا نوشت: تورم به عنوان بزرگترین درد اقتصادی، طبیب خاص خودش را می خواهد که در تیم کنونی اقتصادی دولت نمی توان نشانی از آن پیدا کرد.

عملکرد ضعیف دولت در بیان رهبر معظم انقلاب

به گزارش منیبان، محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، نوشت:

در سخنان رهبرمعظم انقلاب در جمع اعضای دولت سیزدهم نکات مهمی وجود داشت که با وجود تلاش رسانه های دولت برای مخفی کردن شان، شاخص و برجسته بود.

ایشان در بخشی از بیانات خود بر ضعف رسانه های دولت تکیه کردند. متاسفانه واقعیت آن است که دولت آقای رئیسی ناتوان ترین تیم رسانه ای را نسبت به دولتهای قبل داراست. انصافا خبرگزاری و روزنامه دولت در طول 2سال گذشته علاوه بر اینکه نتوانسته اند حتی نقش فرمالیته روابط عمومی را بازی کنند، چون بنا را بر تخریب رقیب گذاشته و عملا اثبات خود را در نفی دیگران جسته اند، به هیچ جا نرسیده اند.

انتظار می رفت رسانه های دولت برای توجیه عملکرد دولت و تبیین آن، از اساتید مختلف در حوزه های اقتصاد، فرهنگ، سیاست خارجی و... بهره گیرد اما واقعا دریغ از یک مصاحبه یا یادداشت و مقاله از یک عضو شاخص و برجسته هیات علمی دانشگاه ها. به عبارت درست تر، رسانه های دولت توان پوشش رسانه ای برای عملکرد دولت از ناحیه نخبگان را نداشته اند.

این اتفاق در رسانه های حامی دولت نیز کم و بیش تکرار شده و در موارد نادری کارشناسان برجسته حاضر به دفاع از دولت شده اند. تنها یک سیکل بسته ای برای حمایت از اقدامات دولت سیزدهم در رسانه های دولتی یا همراه دولت شکل گرفته که نه تنها ارزش افزوده ای برای دولت نداشته و ندارد، که بخاطر رفتار غیرحرفه ای، ناسزاگویی به این و آن ،تخریب افراد و... تاریخ مصرف شان تمام شده. به همین دلیل می توان ادعا کرد حتی اگر روزنامه و خبرگزاری دولت کلا تعطیل شوند هیچ خللی در اطلاع رسانی ایجاد نمی شود .

در این مورد به اعتبار تجربه دیرینه‌ام آماده ام به دوستان دولت مشاوره بدهم تا همکاران رسانه ای بیش از این مرزهای کار حرفه ای را تخریب نکنند.

نکته دیگر در بیانات رهبرانقلاب ، نابسامانی آمارهاست. این آفت همان است که از آن به اطلاعات و ارقام نادرست، خلاف واقع، جعلی و خدای ناکرده دروغ تعبیر می شود.

بازار آشفته آمارهای مخدوش در بسیاری موارد گاهی، هم باعث خنده و هم باعث تاسف می شود. و بخصوص وقتی ارقام اعلام شده توسط رئیس قوه مجریه با اعداد رسمی مرکز آمار ایران تضاد پیدا می کند،( یا ارقام اعلامی توسط مسئولان دولت با یکدیگر تناقض دارد) این شائبه جدی را ایجاد می کند که عده ای دائما در حال آمارسازی یا تحریف ارقام اند.

تورم، نکته کلیدی دیگر در سخنان مقام معظم رهبری بود. این واژه از بس توسط دولتی ها تکرار شده و از بس در باره کاهش روزمره آن خبر انتشار یافته که به کلمه ای بی معنا تبدیل شده. خوش بینانه ترین تعبیر ان است که بگوییم مقامات دولت ، تعریف دقیق آن را نمی دانند و بعلاوه چون تفاوت تورم نقطه ای و تورم سالانه را بلد نیستند گاهی آنها را به جای همدیگر به کار می برند. 

نگاه واقعگرایانه تر اما موید این نکته است که دولت بدلیل ناتوانی در کنترل تورم ، صرفا شعار می دهد و بازار را شلوغ می کند تا صدا به صدا نرسد. گیریم که تورم در دولت قبل 60درصد بود( که هرگز نبود) پس دو سال فروش نفت با ادعای روزانه بالای یک و نیم تا دو میلیون بشکه و ادعای دریافت نقدی پول آن، چرا هیچ تغییری در نرخ تورم ایجاد نکرده؟ این همه ارتباطات تجاری با همسایگان اگر واقعیت دارد، کجای اقتصاد را درمان کرده؟

به نظر می رسد تورم به عنوان بزرگترین درد اقتصادی، طبیب خاص خودش را می خواهد که در تیم کنونی اقتصادی دولت نمی توان نشانی از آن پیدا کرد. بعلاوه شخص وزیر اقتصاد نیز دردوسال اخیر نشان داده که نه به لحاظ علمی اینکاره است نه از نظر عملیاتی توان مهار تورم را دارد. کناره گیری یا کنارگذاشتن او، دست کم می تواند اقدام عملی برای کاستن از نگرانی و دغدغه رهبر معظم انقلاب باشد.


ت ت
کدخبر: 174674 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها