نماینده روسیه:

توافق هسته‌ای ایران به نفع همه کشورهای جهان است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، برجام را توافقی بسیار مهم دانست و تاکید کرد که این توافق باید حفظ شود، زیرا با منافع امنیتی همه کشورهای جهان و منطقه خاورمیانه مطابقت دارد.

توافق هسته‌ای ایران به نفع همه کشورهای جهان است

به گزارش منیبان، «میخائیل اولیانوف» امروز (چهارشنبه) در گفت و گوی اختصاصی با شبکه  «i۲۴ » رژیم صهیونیستی در خصوص نگرانی‌های این رژیم از بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای و از سرگیری این توافق اظهار داشت: ما روابط خوبی با [ رژیم ] اسرائیل داریم و به نگرانی آن‌ها احترام می‌گذاریم، اما در عین حال برآورد ما از توافق هسته‌ای متفاوت با برآوردها و آنچه که [مقامات رژیم] اسرائیل درباره آن فکر می‌کنند، است. 

وی افزود: ما همانند بیشتر جامعه جهانی معتقدیم که توافق هسته‌ای مهم است و باید حفظ شود و باید مطابق با منافع امنیت همه کشورهای جهان و خاورمیانه باشد. 

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره حوادثی که در روزهای اخیر و همزمان با آغاز مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای، ایران را هدف قرار داد و این حوادث به اسرائیل نسبت داده شد، گفت: تا حدی که می‌دانم واقعیت دست داشتن اسرائیل در این نوع حملات تایید نشده است و من در مقامی نیستم که در خصوص این موضوع حدس بزنم، اما در اصل معتقدیم که این فعالیت‌های خرابکارانه مانند ترور دانشمند ایرانی فخری زاده و حمله به تأسیسات نطنز،  بی‌ثمر و خطر آفرین هستند. 

اولیانوف درباره احتمال دست یابی ایران به تولید بمب هسته‌ای در صورت امضای توافق هسته‌ای نیز گفت: توافق هسته‌ای، بهترین تضمین برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. 

وی با اشاره به اینکه همه روش‌ها و ابزارهای دیگر برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران با شکست مواجه شدند و تحریم‌های سنگین آمریکا علیه ایران نتیجه‌ای نداشت، افزود: ما می‌توانیم از طریق مذاکرات سیاسی و  بازگشت به توافق هسته‌ای که از نظر ما منافع امنیتی همه را برآورده می‌کند، به نتایج مثبت برسیم. 

حدود دو هفته است که هیات ایرانی با نمایندگان گروه ۱+۴ برای احیای برجام در وین چندین دور مذاکره داشته اند. 


ت ت
کدخبر: 17738 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها