نماینده مردم تبریز در مجلس:

حضور احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس دوازدهم جوک است

نماینده مردم تبریز در مجلس در پاسخ به اینکه چهره‌های نزدیک به احمدی‌نژاد قصد ورود به انتخابات مجلس دوازدهم را دارند یا خیر گفت: مشایی و بقایی در شرایطی نیستند که بتوانند کنش‌گری داشته باشند.

حضور احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس دوازدهم جوک است

احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان در واکنش به اینکه گفته شده مشایی و تعدادی از چهره‌های نزدیک به احمدی‌نژاد در یکی از شهرهای شمال کشور جلساتی با محوریت انتخابات مجلس دوازدهم برگزار کردند، گفت: پیش از این دفتر احمدی‌نژاد بیانیه صادر کرده بود که او قصد کنش‌گری درباره انتخابات مجلس را ندارد. البته حتی خبر ثبت‌نام احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه سمنان و دامغان را هم شنیدیم اما واقعیت امر این است که همه این موارد جوک است.

او در پاسخ به اینکه چهره‌های نزدیک به احمدی‌نژاد قصد ورود به انتخابات مجلس دوازدهم را دارند یا خیر، افزود: مشایی و بقایی در شرایطی نیستند که بتوانند کنش‌گری داشته باشند.

علیرضا بیگی در پاسخ به اینکه بنابراین احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس دوازدهم داوطلب نخواهد شد و یا لیستی نمی‌دهد، تصریح کرد: خیر، احمدی‌نژاد قصد ارائه لیست در انتخابات مجلس دوازدهم را ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به تحریم احمدی‌نژاد و اینکه او در حال حاضر رییس‌جمهور نیست و از جایگاه دارای قدرت برخوردار نیست چرا در لیست تحریم قرار گرفته است، اظهار کرد: تحریم احمدی‌نژاد نتیجه مذاکرات دولت با آمریکا است، در هر صورت چه دولت روحانی در دوره برجام و سپس دولت رییسی و مذاکرات مستقیمی که در حال حاضر دارند، آنچه که برای احمدی‌نژاد اتفاق افتاده نتیجه مذاکرات دولت‌ها است. از این‌رو متأسف هستیم و دوست داریم بدانیم که چرا چنین اتفاقی افتاده است.

علیرضا بیگی در توضیح اینکه چگونه احمدی‌نژاد در نتیجه مذاکرات دولت با آمریکا تحریم شده است، متذکر شد: مذاکراتی که در دوره برجام صورت گرفت بندهای ناگفته‌ای در آن در نظر گرفته شده که نتیجه ملموس آن بندها این بود که محدودیت‌های فوق‌العاده‌ای برای احمدی‌نژاد به وجود آمد.

او در واکنش به اینکه یعنی در برجام بندهایی به منظور اعمال محدودیت برای احمدی‌نژاد لحاظ شده است؟ اظهار کرد: بندهای نانوشته‌ای وجود دارد که خروجی ملموس این بندهای نانوشته اعمال محدودیت‌هایی برای جریان سیاسی احمدی‌نژاد بوجود آمد و عملاً در نتیجه چنین محدودیت‌هایی، جریان سیاسی احمدی‌نژاد از شاکله قدرت و حکمرانی کنار گذاشته شد و محدودیت‌های ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شد.

علیرضا بیگی در ادامه ادعا کرد: در حال حاضر دولت به صورت مستقیم با آمریکا مذاکره می‌کند و ما هم از چند و چون آن بی‌اطلاع هستیم اما اینکه در نتیجه مذاکرات احمدی‌نژاد تحریم شود برای ما محل تعجب است.

این چهره نزدیک به احمدی‌نژاد در پاسخ به اینکه بسیار عجیب است که می‌گویید در بندهای برجام به تحریم احمدی‌نژاد اشاره شده آیا شما از جزئیات برجام اطلاع دارید؟ افزود: بنده می‌گویم نتیجه ملموس بندهای نانوشته برجام این بود که احمدی‌نژاد تحریم شود یعنی بندی که نوشته نشده اما در نتیجه احمدی‌نژاد تحریم شد.

علیرضا بیگی در واکنش به اینکه در دولت رییسی که خبری از برجام نیست چگونه احمدی‌نژاد در نتیجه بندهای برجام تحریم شده است، خاطرنشان کرد: دولت رییسی مذاکرات مستقیم با آمریکا دارد و ما به این فکر می‌کنیم که چطور ممکن است خروجی مذاکرات دولت رییسی، تحریم احمدی‌نژاد است!

او در پاسخ به اینکه در حال حاضر آمریکا چه خصومتی با احمدی‌نژاد دارد؟ یادآور شد: خصومت آمریکا دیرینه است، وقتی شیمون پرز می‌گوید باید به نحوی عمل کنیم که اساساً کسی جرأت نکند نام احمدی‌نژاد را بر زبان بیاورد و او باید در همه جهان منزوی شود، بر همین مبنا در نتیجه برجام و مذاکرات رییسی، تحریم شدن احمدی‌نژاد بسیار تعجب‌آور است.


ت ت
کدخبر: 177400 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها