قالیباف: دنیا در حال گذر نظم جهانی است/ بریکس منجر به صلح پایدار می‌شود!

قالیباف گفت: ملاقات با رئیس پارلمان مصر دیدار مهمی بود و مشترکات زیادی میان ایران و مصر وجود دارد. امیدوارم این سفر آغاز مذاکرات و برقراری ارتباط با مصر باشد.

 قالیباف: دنیا در حال گذر نظم جهانی است/ بریکس منجر به صلح پایدار می‌شود!

به گزارش منیبان به نقل از دنیای اقتصاد، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از سفر دو روزه به آفریقای جنوبی به کشور بازگشت و مورد استقبال عبدالرضا مصری، نایب رئیس اول مجلس، محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش ها و جواد شوشتری، رییس حوزه ریاست قرار گرفت.

قالیباف در خصوص دستاوردهای این سفر گفت: بریکس ظرفیت تولید و اقتصادی را دارد و می تواند بازار عرضه مشترک ایجاد کنند.در بریکس قدرت‌های اقتصادی بزرگ در ۵ قاره در کنار هم قرار گرفتند و ایران هم یک عضو فعال در این مجموعه است.

رئیس مجلس تاکید کرد: در بریکس ظرفیت خوبی فراهم شده و گام بزرگی در حوزه موفقیت در سطح منطقه و جهانی برای ما فراهم است و می توانیم تحریم ها را خنثی کنیم.

او خاطرنشان کرد: دنیا در حال گذر نظم جهانی است و همه کشورها در بریکس گفتمان واحدی دارند. در حال حاضر دو سه کشور سازمان ملل را اداره می‌کنند و بریکس جلوگیری از یک جانبه گرایی را پیش گرفته است و منجر به صلح پایدار می شود.yn-ad

رئیس مجلس با اشاره به دیدار با رئیس مجلس مصر،  اظهار کرد: ملاقات با رئیس پارلمان مصر دیدار مهمی بود و مشترکات زیادی میان ایران و مصر وجود دارد. رئیس پارلمان مصر به صورت رسمی از ما دعوت کرد و امیدوارم این سفر آغاز مذاکرات و برقراری ارتباط با مصر باشد.


ت ت
کدخبر: 178607 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها