جدیدترین دستاورد نظامی کره شمالی آزمایش شد+جزییات

یک رسانه کره جنوبی از آزمایش موفقیت آمیز مینی پهپادهای بدون سرنشین شناسایی و تهاجمی از سوی ارتش کره شمالی خبر داد.

جدیدترین دستاورد نظامی کره شمالی آزمایش شد+جزییات

به گزارش منیبان، تارنمای "نورث کوریا دیلی" روز چهارشنبه اعلام کرد: هواپیماهای بدون سرنشین در ارتش کره شمالی مورد توجه قرار گرفته اند زیرا «کیم جونگ اون» رهبر این کشور در جریان هشتمین کنگره حزب در ژانویه سال جاری از توسعه این هواپیماها به عنوان "وظیفه مهم" برای کشور یاد کرده بود.

یک منبع نظامی به تارنمای نورث کوریا دیلی گزارش داده است که این آزمایش ها از ۱۰ آوریل /۲۱ فروردین ۱۳۹۹ / طی سه روز در یک مرکز آزمایشی در منطقه بانچیون در شهر گوسونگ استان پیونگان شمالی انجام شده است. محققان، مهندسان و سایر مقامات بخش صنایع و مهمات، آکادمی علوم دفاع ملی و دفتر بازرسی سلاح های وزارت دفاع این آزمایش ها را کنترل کرده اند.

مقامات نظامی قصد داشتند آزمایش را تا ۱۵ آوریل - تولد کیم ایل سونگ - به پایان برسانند ولی در ۱۴ آوریل به کیم اطلاع دادند که آنها "آزمایش های تثبیت کننده تاکتیکی و فنی نهایی هواپیماهای بدون سرنشین را انجام داده اند. کیم نیز در پاسخ از انها قدردانی کرده و گفته است آزمایش های موفقیت آمیز سنگ بنای دیگری برای ارتقا پیشرفت و قدرت ارتش مردمی کره ایجاد می کند.

هواپیماهای بدون سرنشین کره شمالی قادر به "شناسایی دقیق مناطق عمیق در خط مقدم" و امکان حملات دقیق "انتحاری" به نیروهای دشمن هستند.

مقامات کره شمالی می گویند که هواپیماهای بدون سرنشین آنها می توانند تاسیسات مهم نظامی کره جنوبی را شناسایی کرده و حتی به آنها هم حمله کنند. ارتش این کشور قصد دارد تحقیقات در مورد این هواپیماهای بدون سرنشین را ادامه دهد و توسعه آنها را طی پنج سال آینده پیش ببرد.


ت ت
کدخبر: 17887 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها