خواب جدید نتانیاهو برای برگزاری انتخابات!

برخی منابع رژیم صهیونیستی خبر دادند که نشست اخیر کابینه اسرائیل شاهد تنش شدید میان «بنیامین نتانیاهو» با چند تن از وزیران این رژیم از جمله «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم بود، در جایی که «بی بی» اعلام کرد که انتخابات پنجم کنست برگزار شود.

خواب جدید نتانیاهو برای برگزاری انتخابات!

به گزارش منیبان؛ از رسانه های منطقه، در پایان نشست روز گذشته (سه شنبه) کابینه رژیم صهیونیستی که سه ساعت به درازا انجامید، همه رؤسای احزاب مخالف نتانیاهو در مصاحبه‌های جداگانه با رسانه ها اعلام کردند که نتانیاهو (بی بی ) در پی برگزاری انتخابات پنجم است.

این منابع گفتند: نتانیاهو که در تشکیل دولت جدید شکست خورده حاضر به پذیرش «جریان دموکراسی» نیست و به دنبال انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و برگزاری انتخابات دوباره برای ابقا در قدرت تا پاییز آینده است.

در همین پیوند، «نفتالی بنت»، رئیس حزب «یمینا» گفت که اسرائیل در آستانه هرج و مرج فراگیر و آشوب سیاسی است.

«یائیر لاپید» رئیس حزب «ییش عتید» نیز گفت که رفتارهای امروز نتانیاهو هشدار جدی و زنگ خطری برای هر فرد و گروهی است که قصد داشته باشد با وی برای تشکیل دولت جدید ائتلاف کند.

وی افزود که آنچه نتانیاهو می خواهد انتخابات پنجم است که به وی اجازه می دهد تا چند ماه دیگر نخست وزیر باقی بماند.»

این مقام رژیم صهیونیستی تاکید کرد که «این آدم (نتانیاهو) یک حقه‌باز تمام است که در پی متحدان تازه نیست».

«الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی هم گفت که نتانیاهو با زمان بازی می کند. ما وارد یک وضعیت اسفبار بسیار بد شده ایم.»

«گیدئون ساعر» رئیس حزب «تیکفا حداشا» نیز اظهار کرد که نتانیاهو در آستانه پایان ماموریت خود برای تشکیل دولت قرار دارد با این وجود هنور کاری از پیش نبرده است. او شکست خورده است.

وی گفت که هدف نهایی او جلوگیری از توافق مخالفانش است و با این کار نمی خواهد که آنها دولت تشکیل دهند.

اختلافات سیاسی پس از آن آشکار شد که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی ۴۸ ساعت برای معرفی وزیر دادگستری مهلت داد و نتانیاهو هم بدون توجه به سهمیه‌بندی حزبی در اقدامی خارج از توافق، وزیر پیشنهادی خود را معرفی کرد و رأی اعضای کابینه را هم گرفت.

آگاهان سیاسی می‌گویند که نتانیاهو پس از شکست در انتخابات اخیر بسیار سرخورده شده و تنها به فکر ایجاد اختلاف در میان مخالفان و جنجال سیاسی است.

بنیامین نتانیاهو ‌نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه گذشته نیز برای تعیین نخست‌وزیر جدید این رژیم خواستار برگزاری انتخابات مستقیم شده بود.

وی پس از اینکه در رایزنی با نفتالی بنت رهبر حزب یمینا برای تشکیل کابینه ناکام ماند، خواستار برگزاری انتخابات مستقیم برای تعیین نخست وزیر جدید شد.

بر پایه این گزارش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با رهبر حزب یمینا بر رد قاطعانه درخواست بنت درباره اعطای پست نخست‌وزیری به او تأکید و بیان کرد: ما نیازمند یک انتخابات مستقیم هستیم و مسخره است که بنت نخست‌وزیر باشد.

نتانیاهو پیشنهاد حزب «شاس» برای برگزاری یک رأی‌گیری خاص (انتخاب مستقیم)  به‌ منظور انتخاب نخست‌وزیر جدید را تأیید کرده تا این‌گونه سناریوی رفتن به انتخابات پنجم طی دو سال اخیر را دور بزند.

پیش‌تر روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» اعلام کرده بود که ریاست کابینه جدید رژیم صهیونیستی بر عهده «نفتالی بنت» خواهد بود در حالی که پیش‌تر نتانیاهو مامور تشکیل کابینه معرفی شده بود.

طبق اعلام نتیجه نهایی رای‌گیری انتخابات چهارم کنست از سوی کمیسیون انتخابات رژیم صهیونیستی، حزب راست‌گرای لیکود به ریاست نتانیاهو و متحدان سنتی او با وجود تصاحب ۵۲ کرسی، از کسب اکثریت لازم برای تشکیل کابینه جدید باز ماندند و رئیس این رژیم تصمیم گرفت تا «نتانیاهو» را بار دیگر مأمور تشکیل کابینه کند.

برخی احزاب در سرزمین‌های اشغالی پیش‌تر اعلام کرده بودند که در صورتیکه نتانیاهو از حضور در کابینه رژیم صهیونیستی به عنوان نخست وزیری کناره گیری کند، آماده ائتلاف با حزب لیکود به منظور تشکیل کابینه این رژیم هستند.

نتانیاهو که با مخالفت‌های گسترده داخلی مواجه است، به منظور فرار از محاکمه و زندانی شدن به دلیل فساد مالی و رشوه گیری، همچنان به نشستن بر کرسی نخست وزیری در سرزمین‌های اشغالی پافشاری می‌کند.

ت ت
کدخبر: 17906 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها