استقبال چین از این اقدام جدید آمریکا!+جزییات

پکن ضمن استقبال از لغو محدودیت سفر دانشجویان چینی به آمریکا، این اقدام واشنگتن را گامی به جلو عنوان کرد.

استقبال چین از این اقدام جدید آمریکا!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از شینهوا، «جائو لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: چین متوجه این موضوع است و آن را گام مثبتی از سوی آمریکا می داند.

وی همچنین در خصوص مقابله چین با کرونا نیز گفت: دولت پکن در مهار کرونا به موفقیت های زیادی دست یافته و این امر نیز مورد تایید کل جهان قرار گرفته است و امیدواریم واشنگتن مقدمات مناسبی برای سفر چینی ها به آمریکا فراهم کند.

این مقام چینی اظهار امیدواری کرد که شرایط مناسبی برای رفت وآمد میان دو کشور فراهم شود.

دولت جو بایدن روز سه‌شنبه محدودیت‌ سفر دانشجویان از چین، ایران، برزیل، آفریقای جنوبی، منطقه شینگن، انگلستان و ایرلند را که قصد دارند اواخر سال جاری در ایالات متحده تحصیل کنند لغو کرد.

وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دانشجویان این کشورها از اول آگوست (۱۰ مرداد) می توانند بدون درخواست فرم "استثنائات منافع ملی" ظرف ۳۰ روز قبل از شروع تحصیلات دانشگاهی خود، وارد ایالات متحده شوند.  پیش از این نیز دولت بایدن در بهمن سال گذشته در مخالفت با اقدامات ترامپ برای محدود کردن مهاجرت به آمریکا، به قانون "ممنوعیت سفر مسلمانان" پایان داد این قانون مانع سفر به ایالات متحده از چندین کشور عمدتا مسلمان و آفریقایی می‌شد.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ، به علت سیاست های ضد مهاجرتی، تعداد دانشجویان خارجی در ایالات متحده رشد بسیار اندکی داشت.

ت ت
کدخبر: 18010 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها