فعالیت داعش در افغانستان ادامه دارد!+جزییات

سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که فعالیت گروه تروریستی داعش در استان های «کنر» و «ننگرهار» در شرق افغانستان ادامه دارد و هنوز هم احتمال انجام حملات تروریستی توسط آنها در شهرهای بزرگ این کشور از جمله کابل وجود دارد.

فعالیت داعش در افغانستان ادامه دارد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ خبرگزاری جمهور افغانستان امروز شنبه به نقل از یک گزارش سازمان ملل متحد اعلام کرد که رهبر جدید گروه تروریستی - تکفیری داعش با شبکه حقانی ارتباط نسبی دارد و هنوز هم احتمال انجام حملات تروریستی توسط آنها در این کشور منتفی نیست.

در این گزارش آمده است: با وجود اینکه توانایی داعش در افغانستان رو به کاهش گذاشته است، اما این گروه هنوز هم در ننگرهار و کنر به فعالیت خود ادامه داده‌ و مسئولیت شماری از حملات مهم از جمله حمله به بیمارستان، زایشگاه و زندان ننگرهار را برعهده گرفته است.

براساس این گزارش، این گروه تاکنون همچنان به ایجاد مشکل در روند صلح افغانستان ادامه داده و شمار جنگجویان آنها بین ۱۰۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ نفر می رسد که در استان های مختلف این کشور پراکنده هستند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، «شهاب‌المهاجر» از ماه ژوئن سال گذشته‌ای میلادی رهبری گروه داعش را به عهده گرفته و عملیات این گروه را در افغانستان، بنگلادیش، هند، مالدیو، پاکستان، سریلانکا و کشورهای آسیای مرکزی رهبری می‌ کند.

این گزارش حاکی است که شهاب‌المهاجر پیشتر با شبکه حقانی وابستگی و روابط خانوادگی داشته‌ و این گروه هنوز هم امیدواراست تا با ادامه ناامنی‌ها در مناطق اصلی خود در عراق و سوریه، جنگجویانش را دوباره سازماندهی کند.

دولت افغانستان در سال های گذشته چندبار شکست داعش را در این کشور اعلام کرده است، اما آنها هنوز هم مسئولیت شماری از حملات تروریستی پر تلفات را برعهده می گیرند.


ت ت
کدخبر: 1810 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها