فعال سیاسی اصولگرا:

در این دوره مهم نیست لیست ما برنده شود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: سی درصد آرا در کشور ما متعلق به احزاب، تشکل‌های سیاسی و شخصیت‌ها و لیست‌های مراجع سیاسی و مذهبی است.

در این دوره مهم نیست لیست ما برنده شود

حسین کنعانی‌ مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات به خبرنگار سیاسی «منیبان» گفت: مردم‌ سالاری دینی یکی از پایه‌های اصلی انتخابات است و انتخابات نیز یعنی مشارکت سیاسی مردم که جز اصول مهم است. اگر بخواهیم مردم‌ سالاری دینی را در کشور تقویت کنیم و پایه و اساس قانون اساسی را مورد توجه قرار بدهیم باید فضا را طوری طراحی کنیم که مردم علاقه ای به مشارکت در انتخابات داشته باشند. کسانیکه مخالف مشارکت هستند، مشروعیت و مقبولیت نظام را هدف گرفته اند. کسانیکه در شیپور ناامیدی می دمند کسانی هستند که خودشان مشروعیت ندارند. انتخابات پیش رو از اهمیت خاصی برخوردار است و باتوجه به تحولات داخلی و خارجی به نوعی یک مرصاد سیاسی است. دشمن با تمام توان تلاش می کند که مشارکت مردم را کاهش دهد و مقبولیت نظام ر ا زیر سوال ببرد.

او در ادامه درباره علل افزایش مشارکت بیان کرد: میزان مشارکت بستگی به عملکرد چند نهاد مختلف دارد. اول شورای نگهبان که با یک نرمش قهرمانانه کاری کند که همه سلیقه‌ها بتوانند نامزدهای خود را در لیست انتخاباتی ببینند. دوم احزاب و تشکل ها که مردم را به حضور پرشور‌تر دعوت کنند و همراه با شعور و شعار انقلاب به صحنه بیایند. سوم عملکرد دولت در حل مشکلات کشور و به خصوص مسائل معیشتی که مردم با آن درگیر هستند. اگر مردم ببینند دولتی که بر سر کار است مشکلات را حل کرده قطعا متوجه می‌شوند که رای دادنشان در سرنوشت کشور موثر است.

کنعانی مقدم درباره توان جریانات سیاسی در افزایش مشارکت گفت: سی درصد آرا در کشور ما متعلق به احزاب، تشکل های سیاسی، شخصیت ها و لیست‌های مراجع سیاسی و مذهبی است. اما 70 درصد آرا خاکستری که عمدتا در انتخابات حضور کمرنگ دارند، بستگی به عملکرد عوامل مختلف در جامعه دارد. من بابت آن 30 درصد نگرانی ندارم و نگرانی من آن 70 درصدی است که باید پای صندوق بیایند. من فکر نمی کنم از دوره قبل ریاست جمهوری میزان مشارکت کمتر شود. حزب ما هم در چارچوب نظارت خود در شورای وحدت و شورای ائتلاف حضور دارد و برای مشارکت حداکثری تلاش می‌کنیم. ما تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا مردم برای حضور در انتخابات، تشویق شوند. در این دوره مهم نیست لیست ما برنده شود ما زمانی برنده هستیم که مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد.


ت ت
کدخبر: 181532 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها