از سوی وزارت خزانه داری آمریکا؛

۱۱ فرد، ۸ نهاد و یک کشتی مستقر در ایران تحریم شدند

وزارت خزانه داری آمریکا ۱۱ فرد، ۸ نهاد و یک کشتی مستقر در ایران، هنگ کنگ، چین و ونزوئلا را به بهانه حمایت از برنامه موشک های بالستیک و پهپادی ایران تحریم کرد.

 ۱۱ فرد، ۸ نهاد و یک کشتی مستقر در ایران تحریم شدند

به گزارش منیبان، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۶ مهرماه جاری در بیانیه ای اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۱ شخص، هشت نهاد و یک کشتی مستقر در ایران، هنگ کنگ، چین و ونزوئلا به دلیل حمایت از  برنامه های موشکی و پهپادی ایران، تحریم کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، افراد تحریم شده  از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح ایران یا نیروهای زیر دست  آنها در تولید و تکثیر موشک و پهپاد حمایت کرده‌اند.

 برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: «تصمیم بی پروای ایران برای ادامه تکثیر پهپادهای مخرب و سایر تسلیحات، درگیری های متعدد در مناطق مختلف جهان را طولانی می کند. آمریکا به اقدامات خود برای ایجاد اختلال در تکثیر پهپادها و سایر تسلیحات ایران برای حکومت های سرکوبگر و بازیگران بی‌ثبات‌کننده ادامه خواهد داد و ما جامعه بین‌المللی را نیز تشویق می‌کنیم که اقدامات مشابهی انجام دهد.»

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین گفت: علاوه بر این، با هماهنگی وزارت امور خارجه، بازرگانی و دادگستری آمریکا ما  دستورالعمل عمومی جدید برای صنایع خصوصی در رابطه با خرید موشک از ایران و تحریم‌های آمریکا و محدودیت‌های صادراتی مرتبط با آن صادر  خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

ت ت
کدخبر: 182281 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها