محمدرضا عارف: از کودکی علاقه‌مند بودم دکتر بهزاد شوم/ در مقطع فعلی نخبگان به حاشیه رفته‌اند

هفتصد و ههفتمین شب از سلسله شب های مجله بخارا در تجلیل از مهدی بهزاد از موسسان انجمن ریاضی ایران و نخستین دبیر فرهنگستان علوم ایران با حضور دکتر محمدرضا عارف عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

محمدرضا عارف: از کودکی علاقه‌مند بودم دکتر بهزاد شوم/ در مقطع فعلی نخبگان به حاشیه رفته‌اند

به گزارش منیبان، علمی کشور رونمایی و هدیه ای از سوی فرهنگستان علوم توسط دکتر عارف به این چهره ماندگار علمی کشور اهدا شد.

محمدرضا عارف در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی های ممتاز بهزاد او را از نخبگان برجسته کشور در علم ریاضی دانست و گفت: از دوران کودکی به دلیل قرابتی که با ایشان داشتم همیشه علاقه مند بودم دکتر بهزاد شوم ایشان چهره برجسته ای در زمینه ریاضیات و از پیشکسوتان نظریه گراف است.البته من در آن دوران او را هرگز ندیده بودم ولی همیشه میگفتم میخواهم فردی مانند دکتر بهزاد باشم. وقتی دانشگاه قبول شدم، در دانشگاه صنعتی شریف او را دیدم و گفتم که میدانستی الگوی من بودی؟ بنابراین من بدون اینکه ایشان را ببینم، الگویی در ذهن داشتم چون جایگاه علمی دکتر بهزاد برایم بسیار مهم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از مجله بخارا به دلیل ارج نهادن به جایگاه و منزلت نخبگان در کشور ،خاطرنشان کرد: متاسفانه در مقطع فعلی نخبگان به حاشیه رفته اند و مطمئنا در این زمینه کشور ضرر خواهد کرد چون گوشه نشینی نخبگان روند توسعه کشور را با مخاطرات جدی رو به رو می کند حاکمیت به جای آنکه از ظرفیت نخبگان استفاده کند با برخوردهای محدودیت کننده باعث میدان داری افرادی شده است که اعتقادی به استفاده از جایگاه نخبگان ندارند.

وی همچنین بر توجه جدی به ریاضیات و ارتقاء جایگاه ریاضیات بعنوان مادر علوم تاکید کرد تا کشور بتواند با این اقدام جایگاه مناسب تری را در تولید علم و فناوری داشته باشد.


ت ت
کدخبر: 183078 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها