دبیرکل حزب الله لبنان:

آمریکا جنگ غزه را مدیریت می کند و باید بها بدهد/ اینکه بگویند پیروزی غزه پیروزی ایران است این شبهه است

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: پیروزی غزه یعنی پیروزی فلسطین، اسرای فلسطینی و‌ پیروزی مسجدالاقصی و قدس اینکه بگویند پیروزی غزه پیروزی ایران است این شبهه است.

آمریکا جنگ غزه را مدیریت می کند و باید بها بدهد/ اینکه بگویند پیروزی غزه پیروزی ایران است این شبهه است

به گزارش خبرنگار سیاسی منیبان، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، در سخنرانی زنده از بیروت گفت: سلام بر همگی. خوش آمد می گویم به شما بزرگواران. ما جمع شدیم برای شهدا. امروز ما به یاد و خاطره مقاومت  در لبنان، حزب الله شهدای اسرای لبنان، شهدای گردان های قسام و شهروندان غیر نظامی که  به دست صهیونیست ها شهید شدند و تعدادی هم خبرنگار بودند،  جمع شدیم و تسلیت می گویم. چند روز دیگر روز شهید داریم ما صحبت می کنیم. باید به این شهدا افتخار کنیم.

سیدحسن نصرالله گفت: یاد شهدای مقاومت را گرامی می‌داریم و به خانوادۀ آنان تبریک و تسلیت می‌گوییم. اگر خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می کند. این شهدا نزد خدا زنده اند و می گویند نترسید. روز قیامت همه زنده می شوند اما الان هم شهدا زنده اند و روزی می خورند، اما شما حس نمی کنید.

وی افزود: به خانواده شهدا می گویم عزیزان و فرزندان شما رفتند. از لحاظ دینی و ایدئولوژیک جنگ و ستیز مثل جنگ با اشغالگران شرعی و در راه خدا است. این ستیز واضح ترین و بزرگترین مصداق ستیز در راه خدا است. خداوند فرزندان شهدا را برگزیده است. قبل از سلاح، نیروی ما بصیرت، پایبندی و آمادگی بر جانفشانی است.

شیدحسن نصرالله بیان کرد: وقتی پدر شهیدی فریاد می زند، همه چیز ما فدای مقاومت و فلسطین است، یعنی اینجا نیروی ما است و زبان الکن است.

سیدحسن نصرالله افزود: از همه کسانیکه تظاهرات و کمک کردند در کل دنیا، همه ملت ها امریکای لاتین و بازوان عراقی و یمنی که به قلب این ستیز وارد شدند، تشکر می کنم. 

وی بیان کرد: فلسطینی ها  ۷۵ است که اوضاع سختی دارند مخصوصا با حکومت احمق، کودک کش و متوحش اسراییل. ۴ موضوع به فلسطین فشار آورد. اول اینکه هزاران اسیر در زندان های اسراییل هستند، برخی هم مریض هستند و نزدیک مرگ هستند و این وزیران احمق اسراییل فشار را به این اسرا را زیاد کردند. موضوع دوم مسجد الاقصی است. حوادث هفته های اخیر در سرزمین های اشغالی، بی سابقه بود. بیش از دو میلیون انسان ۲۰ سال است که در غزه هستند . کرانه باختری با چالش و‌شهرک سازی مواجه شد که حکومت افراطی آن را کلید زد. ۴ موضوع به فلسطین و  جنبش فلسطین فشار آورد. در سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب، سازمان ملل و شورای هیچ کاری نکردند. یک حادثه این رژیم را باید تکان می داد و ملت فلسطین را به جهان نشان داد. بنابراین عملیات ۷ اکتبر کلید خورد،   

وی تاکید کرد: تصمیم صد درصد فلسطینی و اجرای ان صد درصد فلسطینی بود اما این جنبش را پنهان کرده بودند. این ندانستن ما را ناراحت نکرد و همه تبریک گفتیم و تاثیر منفی بر  ما نخواهد گذاشت.  میگویند این حمله مرتبط با برجام و مذاکرات ایرانی و آمریکایی است اینها دروغ است و میخواهند تفکرات را پرت کردند.  برخی نمیخواهند حقایق را بفهمند. ایران از روزی که امام خمینی انقلاب کرد و تا الان رهبر انقلاب، علنا از جنبش های مقاومت و فلسطین حمایت می کنند اما از فرماندهان آنها چیزی نخواسته اند.

سیدحسن نصرالله افزود: چیزی، طوفان الاقصی را کم نمی کند و این عملیات خیلی از حقایق را نشان داد. اسراییلی ها بیشتر از سیدحسن نصرالله ایمان آوردند که اسراییل مانند لانه عنکبوت سست است. اسراییل هنوز ابتکار عمل در دستش نیست. شتاب زدگی آمریکایی ها، سستی و ضعف این رژیم را نشان داد. افتخار می کردند بزرگ ترین ارتش منطقه هستند اما الان ناوهای آمریکایی و ژنرال آمریکایی می آیند و کمک می کنند. همه انبارهای امریکایی برای اسراییل باز شد. اسراییلی ها، ۱۰ میلیارد کمک  از آمریکا خواستند درصورتیکه هنوز عملیات شروع نشده بود.

سیدحسن نصرالله گفت: طوفان الاقصی به جا بود و گزینه دیگری هم غیر از این نیست.سکوت، خفه شدن و به یغما رفتن غزه و قدس و شدت گرفتن گرسنگی راهکار بود خیر، این جانفشانی مهم بود. بایدن آمد، دیوانه وار و سردرگم بودند وقتی که  رفتند  خودشان جنایت علیه شهرک نشینان انجام دادند. در مقاله ها نشان دادند این جنایت ها را خود اسراییلی ها انجام دادند. کمیته حقیقت یاب تشکیل شود خودتان خواهید دید.  از تجربه گذشته عبرت نمی گیرند اثری از عبرت گرفتن گذشته از جنگ ها نیست.

سیدحسن نصرالله با اشاره به جنگ لبنان بیان کرد: در لبنان سال ۲۰۰۶ چه اتفاقی افتاد؟ در گذشته چه اتفاقی افتاد، هدفشان نابودی حزب الله بود. ۳۳ روز جنگیدند نه حزب الله را نابود کردند و نه آن دو اسیر را گرفتند. بیش از ۱۵۰ خانه ویران و هزاران شهید دادیم و در نهایت دشمن مجبور به توقف شد و شرایط آن عوض شد. آن جنگ حماقت، کودنی و ناتوانی اسراییلی ها را نشان داد. مردم بی گناه زنان و‌ کودکان را می کشند اکثریت شهدا غیرنظامی هستند.  نتوانستند یک دستاورد نظامی در یک ماه ایجاد کنند . دوباره سناریو ۲۰۰۶ و جنگ زمینی را مطرح کردند.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: قهرمانی و مقاومت را در غزه دیدیم. اسراییل در تلاش نظامی مردد است، ترس دارد و ضعیف است و تنها جنایت و نسل کشی در طول ۷۵ سال گذشته، بلد بودند. امریکا در غزه مسئولیت دارد. آمریکا نمی گذارد اسراییل در سازمان ملل محکوم شود. حرف مفت می زنند ۳۰ روز است که غزه ویران می شود. به بهانه دروغین گفتند سر کودکان را بریدند؟ این دوگانگی غرب و امریکا یعنی چه؟ امریکا جنگ غزه را مدیریت می کند و باید بها بدهد. افکار عمومی برگشته و می بینند که هزاران زن و کودک کشته می شوند و پشت پرده آن چه کسانی هستند؟

سیدحسن نصرالله گفت: همگان باید مسئولیت پذیر باشند.  آنچه امروز در غزه اتفاق می افتد، حادثه عادی و ستیز معمولی نیست و جنگ سرنوشت ساز است و مثل قبل نخواهد بود. باید اهداف نزدیک و دور را تعریف کنیم. اولین هدف این است که باید شبانه روزی تلاش کنیم تا جنگ غزه تمام شود. باید مقاومت در غزه و حماس پیروز شود این هدف ماست.  پیروزی غزه یعنی پیروزی فلسطین، اسرای فلسطینی و‌ پیروزی  مسجدالاقصی و قدس اینکه بگویند پیروزی غزه پیروزی ایران است این شبهه است. 

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: همه تلاش کنند این جنگ متوقف شود.  اخلاق و وجدان برای هدف اول کار کند روابط را قطع و سفرای خود را برگردانید و نفت و غذا به اسراییل ندهید.

ت ت
کدخبر: 184972 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها