نظرات مختلف مردم آمریکا در خصوص رئیس‌جمهور جدید/بایدن عامل تفرقه یا اتحاد؟

نشریه نیوزویک با اشاره به نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده در پی سخنرانی هفته گذشته «جو بایدن» در کنگره نوشت: تنها ۲۳ درصد آمریکایی کشور را تحت ریاست جمهوری وی متحدتر می دانند و ۲۸ درصد معتقدند که آمریکا بیش از همیشه دچار تفرقه شده است.

نظرات مختلف مردم آمریکا در خصوص رئیس‌جمهور جدید/بایدن عامل تفرقه یا اتحاد؟

به گزارش منیبان؛ به نقل از تارنمای خبری این نشریه آمریکایی، با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از ریاست جمهوری «جو بایدن» و براساس نظرسنجی جدیدی که روز یکشنبه منتشر شد تنها حدود یک پنجم آمریکایی معتقدند که کشورشان تحت مدیریت رئیس جمهوری جدید متحدتر شده است.

به گزارش ایرنا، نظرسنجی انجام شده توسط شبکه خبری "ای‌بی‌سی‌نیوز" و مرکز تحقیقات "ایپسوس" حاکی از آن است که بایدن دستکم در یکصد روز گذشته نتوانسته آنگونه که باید نظر مردم کشورش را جلب کند چرا که رقم 23 درصد در این نظرسنجی، نمی تواند رقم چندانی مناسبی برای تایید عملکرد رئیس جمهوری کنونی در متحدتر کردن کشورش باشد.

بایدن طی سخنرانی در ماه مارس (اسفند)، از وحدت برای غلبه بر همه گیری کووید-۱۹ صحبت کرده بود.

وی در آن زمان گفت: «وحدت ملی تنها به معنای چگونگی رای دادن به سیاست ها و سیاستمداران در واشنگتن یا صدای رسا از طریق تلویزیون ها و رسانه های اجتماعی نیست. وحدت همان کاری است که ما به عنوان هموطنان آمریکایی با کمک یکدیگر انجام می دهیم».

این نظرسنجی جدید در پی آخرین سخنرانی بایدن در کنگره در روز چهارشنبه انجام شده است که در آن وی برنامه های خود را برای زیرساخت ها، اصلاحات قانون مهاجرت، مالیات ها و بهبود برابری نژادی بیان کرد. در نظرسنجی پیشین که توسط شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز و روزنامه واشنگتن پست انجام گرفته بود، تنها ۵۲ درصد آمریکایی ها اقدامات بایدن در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری وی را تایید کرده بودند که این رقم کمترین میزان برای رئیس جمهوری آمریکا از سال ۱۹۴۵ به استثنای «جرالد فورد» در سال ۱۹۷۴ (۴۸ درصد) و «دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۷ (۴۲ درصد) بود.

در نظرسنجی جدید صورت گرفته ۲۸ درصد آمریکایی ها معتقد هستند که آمریکا بیش از همیشه دچار تفرقه شده است. از این گروه، ۶۰ درصد بایدن را مقصر این تفرقه می دانند و ۶ درصد جمهوری خواهان را و ۳۴ درصد هر دو را مسئول وضعیت کنونی کشور اعلام کرده اند. در مقابل نزدیک به ۴۸ درصد آمریکایی ها احساس می کند که آمدن بایدن نه در اتحاد آمریکایی ها و نه ایجاد اختلاف و تفرقه بیشتر تاثیرگذار بوده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۹۵ درصد دموکرات ها می گویند کشور بیشتر متحد شده است، در حالی که ۹۷ درصد جمهوری خواهان اظهار داشتند که کشور دچار دو دستگی بیشتر شده است.

به طور کلی، در این نظرسنجی، نزدیک به ۶۴ درصد آمریکایی ها گفته اند در مورد مسیری که کشور در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری بایدن طی کرده است خوش بین هستند. به گزارش ای بی سی نیوز، آخرین باری که مردم آمریکا تا این اندازه به وضعیت حاکم بر کشور خوشبین بودند سال ۲۰۰۶ بود که ۶۱ درصد آمریکایی ها احساس یکسانی نسبت به مسیر مدیریتی کشور داشتند. این در حالی است که تا پیش از پیروزی ترامپ در سال ۲۰۱۶ این رقم برابر با ۴۲ درصد بود و ۵۲ درصد احساس خلاف این امر را داشتند.

نظرسنجی ای‌بی‌سی‌نیوز با همکاری مرکز تحقیقات ایپسوس همچنین حاکی از آن است که حدود نیمی از آمریکایی ها (۵۱ درصد) معتقد هستند رئیس جمهوری کنونی به میزان مناسبی با رهبران حزب جمهوری خواه کنگره مصالحه می کند. در مقابل، ۴۰ درصد احساس می کنند بایدن خیلی کم مصالحه کرده و ۹ درصد گفته اند او در این کار زیاده روی کرده است.


ت ت
کدخبر: 18637 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها