ادعای یک نماینده در رابطه با همکاری مجلس یازدهم و دولت

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس یازدهم پس از رهنمودهای رهبر انقلاب همراهی دولت را مدنظر قرار داد و از ظرفیت قانونی خود گذشت تا شاید فرصتی برای جبران باشد.

ادعای یک نماینده در رابطه با همکاری مجلس یازدهم و دولت

به گزارش منیبان؛ پرویز محمدنژاد قاضی‌محله در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در نطق میان دستور خود با تبریک ایام دهه فجر خطاب به ریاست مجلس و نمایندگان اظهار کرد: درباره شان و منزلت و جایگاه مجلس شورای اسلامی همین کافی است که امام (ره) فرمودن مجلس در راس امور است، آیا واقعا مجلس در راس امور است؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: آیا معتقدند مجلس مهمترین رکن تحقق اصول و دموکراسی و اصلی‌ترین شاخصه‌ حکومت مبتنی بر اصل مردم‌سالاری است؟ آیا معتقدند مجلس آیینه تمام نمای ملت و مطالبات آنان است؟ اگر معتقد بودند وضعیت اینگونه نبود. لایحه بودجه دولت نمونه بارز بی‌توجهی به قداست مجلس که برای اولین بار در طول دهه‌های گذشته انقلاب به شیوه‌ای تقدیم مجلس شد که مورد مضحکه رسانه‌های بیگانه قرار گرفت.

محمدنژاد قاضی‌محله خطاب به نمایندگان مجلس عنوان کرد: بارها و بارها من و شما نسبت به عملکرد ضعیف تعدادی از وزارتخانه‌ها فریاد زدیم و سوال کردیم و پیگیر حل مشکلات و مطالبات به حق مردم شدیم، به نظر می‌رسد جماعتی از کارگزاران دولت هنوز پیام انتخابات دوم اسفند سال ۱۳۹۸ را باور نداشته و یا به رسمیت نمی‌شناسند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: این مجلس همان مجلسی است که پس از رهنمودهای رهبر انقلاب همراهی دولت را مدنظر قرار داد و از ظرفیت قانونی خود گذشت تا شاید فرصتی برای جبران باشد، آیا جبران شد؟ آیا اقدام موثری جهت برآورده کردن خواسته‌های مجلس که همانا مطالبات مردم است انجام گرفت.

محمدنژاد قاضی‌محله ادامه داد: مگر ما چه می‌خواستیم و چه می‌خواهیم؟ خواسته ما غیر از این است که سنگ معیشت مردم را به سینه می‌زنیم و دغدغه‌های اقتصادی و بازار نابسامان کشور را داریم؟ خواسته ما غیر از این است که به‌دنبال دفاع از حقوق حقه مردم هستیم و نمی‌خواهیم در مملکت فساد ریشه بدواند و از قالب بی‌تفاوتی خارج شود.

این نماینده مجلس یازدهم خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: با عنایت به تذکرات و طرح سوالات مکرر چرا همچنان با اصلی‌ترین مزیت گیلان و شهرستان لنگرود برنج اعلا، چای و مرکبات که شناسنامه لنگرود و کشور است حتی در حد در اختیار گذاشتن کود و سم لازم بی‌توجهی می‌کنید؟

محمدنژاد قاضی‌محله خطاب به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: تا به امروز به این باور نرسیده‌اید که دومین مزیت گیلان بالاخص شهرستان لنگرود در حوزه گردشگری است. خبری از برنامه‌ها و اقدامات بایسته در منطقه نیست. انصافا از کارهای روزمره خود دست بردارید و به فکر طرح‌های زیرساختی و بنیادی باشید.

وی با مورد خطاب قراردادن وزارتخانه کار و امور اجتماعی خطاب به وزیر گفت: وزارتخانه شما که باید حامی کارگران و قشر زحمتکش باشد آیا خبر دارید در درون تشکیلات سازمانی آن چگونه می‌گذرد. علی (ع) در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه شرایط کارگزاران و نحوه تعامل با مردم را بیان فرموده‌اند. کدام وزارتخانه پایبند آن بوده و یا به صورت نسبی آن را جامه عمل پوشانده است؟ آیا واقعاً تعدادی از دولتمردان صدای خرد شدن استخوان‌های مردم زیر بار بی‌تدبیری و سوء‌مدیریت‌ها را نمی‌شوند؟ آیا شرمندگی پدران خانوار را در مقابل زن و فرزندان خود لمس نمی‌کنند؟ واقعا وجدانتان راضی است؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: چگونه است که بعد از گذشت چهل و دوم سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با شعار مستضعفین و رفع بی‌عدالتی، شاهد این همه تبعیض باشیم. واقعا جای تاسف است. پس از این گذشت این همه سال، روستاییان و شهرنشینان ما از راه‌های ارتباطی مناسب در اقصی‌نقاط شهرستان محروم هستند.

ت ت
کدخبر: 1883 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها