در خاطرات آیت الله هاشمی آمده است؛

تلاش هواپیماربا برای بردن هواپیمای بوشهر - شیراز به عربستان

در خاطرات آیت الله هاشمی آمده است: خبر دادند که یک هواپیماربا خواسته، هواپیمایی که از بوشهر به شیراز می‌‌رفته، به عربستان ببرد.

تلاش هواپیماربا برای بردن هواپیمای بوشهر - شیراز به عربستان

به گزارش منیبان، به نقل از مرکز اسناد آیت الله هاشمی، در کتاب «آرامش و چالش» در تاریخ ۱۳ آذر ۱۳۶۲ آمده است:

اگر چه [به خاطر سالروز وفات حضرت رسول اکرم(ص)] تعطیل عمومی بود اما برای انجام کار ضروری، بیرون رفتم. صبح زود، در دفتر [آیت‌‌الله]آقای خامنه‌‌ای با فرماندهان سپاه و نیروی زمینی، جلسه‌ای به منظور هماهنگ کردن و رفع اختلاف برای عملیات آینده داشتیم؛ جلسه موفقی بود. ولی این دولت نیست که برای هر مورد، جهت رفع اختلاف، آن همه انرژی و وقت مصرف بشود. سپس تا ساعت چهار بعد از ظهر، یکسره در دفترم در مجلس، جلسه اصلاح مواضع حزب [جمهوری اسلامی] برگزار شد که باز هم کار تمام نشد و به جلسه دیگر موکول گردید.

جلسه شورای مرکزی حزب جمهوری [اسلامی] بود که رسمیت نیافت اما کارهای غیر رسمی انجام شد. خبر دادند که یک هواپیماربا خواسته، هواپیمایی که از بوشهر به شیراز می‌‌رفته، به عربستان ببرد. یک دختر مهماندار هواپیما به او حمله کرده تا او را خلع سلاح کند، نارنجک منفجر شده و هر دو مجروح شده‌‌اند و هواپیما سالم به شیراز رفته است. هواپیماربا پاسپورت عراقی داشته و خودش ایرانی بوده است.

آمریکایی‌ها با بیست و چهار [فروند] هواپیما به مردم مسلمان لبنان حمله کرده‌‌اند که تحولی در مسأله لبنان و اسرائیل است. سوری‌ها سه هواپیمای آنها را ساقط کرده‌‌اند. باید منتظر حوادث مهم بعدی بود. شب در دفتر آقای خامنه‌‌ای، جلسه خصوصی‌‌تری داشتیم و راجع به مسائلی درباره حزب، مجلس و ادارات مذاکره کردیم.


ت ت
کدخبر: 190280 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها