واکنش علی باقری به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و استفاده دوباره از حق وتوی آمریکا درباره غزه

باقری کنی با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و استفاده دوباره از حق وتوی آمریکا، گفت: آمریکا از حق وتوی خود، دو بار استفاده نکرده است و بارها برای حمایت از منافع خود و تضمین منافع صهیونیست‌ها، به ناحق از حق وتوی خود علیه فلسطین استفاده کرده است.

واکنش علی باقری به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و استفاده دوباره از حق وتوی آمریکا درباره غزه

به گزارش خبرنگار سیاسی منیبان، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، در جمع خبرنگاران درباره اقدامات مقاومت گفت: رژیم صهیونیسنی و آمریکا بدنبال بی ثباتی هستند. مقاومت برخواسته از مردم است. علیرغم فشارها، مردم غزه و مقاومت یکی هستند و قابلیت تفکیک ندارند. مقاومت ابزار قدرت خود را دارد و با استفاده از توانمندی عمل می کند. امریکا و اسراییل از جریان مقاومت ضربه می خورند بنابراین فرافکنی می کنند. این فرافکنی واقعیت مقاومت را خدشه دار نمی کند. 

علی باقری افزود: کشورهای اسلامی رفتار منسجم تری نسبت به جنگ های دیگر نشان دادند، سران کشورهای عربی جمع شدند و به مولفه مشترک رسیدند و‌ این مبارک و نوید دهنده انسجام در جهان است. تا زمانیکه جنایت و مظلومیت ادامه دارد کشورهای اسلامی هم باید منسجم تر حرکت کنند. همایش تهران برای همین است و امیدواریم بسترساز برای کشورهای اسلامی برای فشار به اسراییل و توقف جنایت و کمک به مردم غزه باشد. 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره سطح کشورها در کنفرانس تهران گفت: مقامات کشورها براساس تعامل با آن کشورها در نشست تهران شرکت کردند. تصمیم گیری سریع برای نشست کوتاه تهران صورت گرفت. ما یک گردهمایی داریم که بیش از شصت کشور دنیا در آن شرکت کردند. کارویژه همایش این است که به نقطه پایانی برسیم و رفع محاصره از غزه صورت بگیرد. تلاش جمعی صورت می گیرد. یکی از دستورالعمل های اساسی در تهران توقف جنایت علیه مردم غزه است.

باقری کنی در ادامه با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و استفاده دوباره از حق وتوی آمریکا، گفت: آمریکا از حق وتوی خود، دو بار استفاده نکرده است و بارها برای حمایت از منافع خود و تضمین منافع صهیونیست‌ها، به ناحق از حق وتوی خود علیه فلسطین استفاده کرده است.

وی ادامه داد: نگاه آمریکا در مناسبات جهانی، نگاه عدالت‌محور نیست بلکه مبنای نگاه آن‌ها، منافع‌شان است و تلاش می‌کند این منافع را تبدیل به مؤلفه‌های نظم بین‌المللی کند؛ لذا دیگر بازیگران با آمریکا به مقابله برمی‌خیزند و در هر شرایطی که آمریکا بخواهد نظم خود را بر دنیا تحمیل کند، ما با ناپایداری این نظم مواجه می‌شویم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: بنابراین، این وتوها هم در همان چارچوب است؛ آمریکایی‌ها در این ۷۷ روز نتوانستند وارد مسیر درستی شوند و به گونه‌ای هدایت شوند تا چارچوبی را ارائه دهند که مورد قبول کشورهای دنیا باشد.


ت ت
کدخبر: 193238 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها