ارتش انگلیس به این دستاور نظامی مرگبار مجهز می‌شود!+جزییات

وزارت دفاع انگلیس روز شنبه اعلان کرد که ارتش این کشور قراردادی به ارزش ۸۰۰ میلیون پوند برای خرید ۱۴۸ دستگاه تانک مدرن چلنجر - ۳ امضا کرده است.

ارتش انگلیس به این دستاور نظامی مرگبار مجهز می‌شود!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از سایت رسمی وزارت دفاع انگلیس؛ این ناوگان که مرگبار ترین تانک رزمی در اروپا خوانده شده و در کارخانجات شروپشایر تولید خواهد شد، جانشین تانک های چلنجر- ۲ خواهد شد که از ۱۹۹۸ در ارتش انگلیس خدمت می کرده است.

دولت انگلیس در چارچوب بازآماد گسترده ارتش، در ماه مارس اعلان کرد که یک سوم از ۲۲۷ دستگاه تانک های چلنجر- ۲ که اکنون در اختیار ارتش قرار دارد، از خدمت خارج و اوراق خواهد شد.

بر اساس طرح بررسی دفاعی انگلیس که در سال جاری اعلان شده، شمار نیروهای ارتش تا ۲۰۲۵ با تمرکز بر پهپاد ها و جنگ افزار سایبری به ۷۲ هزار تن محدود خواهد شد.

وزارت دفاع انگلیس اعلان کرد: این طرح حدود ۲۰۰ شغل مستقیم شامل ۱۳۰ مهندس و ۷۰ تکنیسین ایجاد خواهد کرد و ۴۵۰ شغل دیگر نیز به عنوان بخشی از زنجیره عرضه گسترده تر آن به وجود خواهد آمد.

سرعت این تانک های کاملا دیجیتال تا ۶۰ متر بر ساعت خواهد رسید و با دقت آتش بهبود یافته در هنگام حرکت و سامانه خودکار کشف و ردیابی  هدف برای شناسایی دشمن و دوربین های گرمایی دوربرد، مجهز خواهند شد.

پیش بینی شده نخستین دستگاه این تانک تا ۲۰۲۷ در اختیار ارتش قرار داده شود که تا ۲۰۳۰ همه 148 دستگاه تکمیل خواهد شد.


ت ت
کدخبر: 19454 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها