در چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین مطرح شد؛

از خفه کردن زینب دانش‌آموز ۱۴ ساله با گره چادر تا کشته شدن علینقلی حدادی

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) امروز سه‌شنبه ۱۲ دی ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت علنی برگزار شد.

از خفه کردن زینب دانش‌آموز ۱۴ ساله با گره چادر تا کشته شدن علینقلی حدادی

به گزارش خبرنگار سیاسی منیبان، در ابتدای جلسه حجت الاسلام دهقانی رییس دادگاه گفت: ادامه جلسه اول دادرسی برای رسیدگی به کیفرخواست واصله از دادسرای تهران به تصدی اینجانب به عنوان رییس دادگاه و مستشاران محترم مستقر در شعبه یازدهم کیفری را اعلام می کنم. باتوجه به حضور وکلا، مستشاران دادگاه، مردم، اصحاب رسانه، علنی و رسمی بودن دادگاه را اعلام و از نماینده دادستان میخواهم که در جایگاه حاضر شده و به قرائت کیفرخواست بپردازند.

نماینده دادستان در ادامه در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: گروهک تروریستی منافقین پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۸ ماه مشغول جمع‌آوری سلاح بوده است. گروهک تروریستی منافقین از ابتدای شروع به جمع آوری و اختفای سلاح و مهمات کردند. این شاخه نظامی، باعث توهم منافقین شد و گمان می‌کردند با چند حرکت سریع می‌توانند قدرت را دست بگیرند. این توهم باعث شورش مسلحانه تروریستی‌، در ۳۰ خرداد بود که در آن منافقین، یک جنایت بزرگ را رقم زدند. این گروهک با استدلال دیگر با توطئه چینی عنوان کردند، شاخه نظامی آنها نیازمند رژه برای مبارزه امپریالیسم هستند. رژه های خیابانی در سال ۶۰ انجام و در نهایت به درگیری می انجامید چون مردم مخالف بودند. 

نماینده دادستان در ادامه افزود: در ۳۰ خرداد گفتند ما مسالمت آمیز آمدیم اما با چماق طبق کلیپ پخش شده در جلسه دادگاه، ورود کردند. به توهم رسیده بودند که می توانیم قدرت را در دست بگیریم. ابتدا جمهوری اسلامی مدارا میکند تا از مواضع خود پایین بیایند اما به حدی شرایط را می رسانند که در نهایت تصمیم گرفته می شود که با آنها قانونی برخورد شود. مسعود رجوی قبل از ۳۰ خرداد و ورود به فاز نظامی سفری به پاریس داشته و با مسئولان سرویس اطلاعات فرانسه (عامل نیابتی سازمان سیا) در پاریس دیدار داشته است پس از این دیدار دفتر حزب جمهوری اسلامی را منفجر کردند. ماموریت توجیه کلاهی به موسی خیابانی سپرده شده بود. رجوی پس از این جنایت همراه بنی‌صدر دوباره به فرانسه متواری شد.

وی در ادامه تاکید کرد: پس از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام (ره) کشور‌های مدعی حقوق بشر این جنایت را محکوم نکردند. رجوی در دیدار با ژنرال حبوش رئیس سرویس اطلاعات عراق استخبارات فاش کرد که منافقین نه تنها ساختمان حزب جمهوری اسلامی را منفجر کرده بلکه مسئولیت انفجار دفتر نخست وزیری نیز با او بوده است.

در ادامه نماینده دادستان اعلام کرد که در بین حضار فردی هست که خواهر ۱۴ ساله اش زینب را ربایش، شکنجه و به شهادت می رسانند.

خواهر یکی از شهدایی که به دست اعضای گروهک منافقین به شهادت رسیده بود، با اجازه رئیس دادگاه در جایگاه قرار گرفت و درباره نحوه شهادت خواهرش توضیح داد: زینب دانش‌آموز ۱۴ ساله‌ای بود که برای نماز جماعت و با اجازه مادرش از منزل خارج شده بود و به دست اعضای گروهک منافقین با چادرش خفه شده بود. به کدامین گناه خواهرم را به شهادت رساندند؟

خواهر شهید زینب گفت: این دختر نه فرد سیاسی بود نه فعالیت خاصی داشت. فقط یک حزب الهی بود که معتقد بود انسان ها فطرت پاکی دارند. حتی عکس زینب را به عنوان یکی از کشته ها در سایت خودشان منتشر کردند. جرم زینب چه بود؟  زینب با گره اول که با چادرش به او زدند از دنیا رفته بود، سه گره دیگر را برای چه زدند؟

همچنین کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در دادگاه رسیدگی به اتهامات سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین حضور یافت.

نماینده دادستان در ادامه بیان کرد: در پنجم مهر سال ۱۳۶۰ منافقین بار دیگر شاخه پاره وقت نظامی خود را دوباره به خیابان آورد. در این روز منافقین به صورت علنی سلاح به خیابان آورده و هر کسی که سد راهش بود را به شهادت رساند. در این روز تلخ از کودک ۳ ساله تا پیرمردی ۹۰ ساله شهید شدند. نکته جالب توجه آنکه اسناد و تصاویر این جنایت از شبکه تروریستی منافقین نیز پخش شده است. مسعود رجوی سرکرده منافقین درباره این جنایت گفته است که اول مردم را در میدان شهدا تشویق کردیم با ما همراه شوند؛ اما مشاهده کردیم که تعادل به هم ریخته و مردم حاضر به همکاری نشدند. پس از جنایت پنجم مهر سال ۶۰ برخی از اعضای منافقین از کشور فراری و برخی دیگر در هسته‌های عملیاتی و تروریستی در خانه‌های تیمی مخفی شدند. بخشی از گروهک که در داخل کشور پنهان شده بود توسط رجوی آموزش دوباره دید رجوی از پاریس به این افراد آموزش ترور و بمب گذاری می‌داد. رجوی کتابچه‌های ترور را از پاریس به تهران می‌فرستاد.

در ادامه جلسه دادگاه، نماینده دادستان سندی از آمریکا نشان داد که برای سال ۲۰۰۴ است که ضمن اعلام تروریستی بودن گروهک‌ منافقین، نشان می دهد به اینها دید متشخصانه ندارند. نهایت نگاه به این گروهک این است که به صورت تروریست های خائنی عمل می کنند که افراد مملکت خود را به قتل می رسانند و با صدام همکاری دارند، حتی برای یک آمریکایی این کشتار قابل قبول نیست.

نماینده دادستان همچنین گفت: ستاد داخله را منافقین ایجاد کردند که باتوجه به اینکه عناصر داخلی جنایت مرتکب می شدند، باری بر روی رژیم بعث نباشد.

وی افزود: اگر من می گویم این گروهک، تروریستی است صرفا از زبان من نیست و مبنا دارد. استاندارد کشورهای غربی در برخورد با مقوله تروریسم دوگانه است. اگر در داخل کشورشان با ناخن گیر به تبعه انها حمله شود اقدام تروریستی است اگر در خاورمیانه بمبی منفجر شود و مردم به خاک و خون کشیده شوند، در تروریستی بودن این اقدام با تشکیک زیرکانه صحبت می کنند. تمام قوانین کشورها در زمینه تروریسم وجود دارد اینها را احصا کردیم و رفتار منافقین را با این معیارها تطبیق دادیم حتی با معیار آنها هم، این گروهک تروریستی محسوب می شود. این گروهک حدود ۲۲ سال جنایت کرد اما کشورهای اروپایی و آمریکا آنها را تروریستی اعلام نمی کردند. در نهایت اروپا و امریکا فکر کردند که اگر همرنگ جماعت نشویم رسوا خواهیم شد بنابراین برمبنای معیار خود این گروهک را تروریستی اعلام کردند. 

نماینده دادستان ضمن ارایه سند در دادگاه افزود: منافقین نیروهای خودی را شکنجه، زندانی و حتی می کشتند. طرف می گفت من بریده ام، در مرحله اول او را زندانی می کردند و در مرحله دوم بازجویی و در مرحله سوم شکنجه می کردند تا به نتیجه برسند، فرد می ماند. اگر فرد ماندنی بود از سمت های حساس خلع و به جای معمولی فرستاده می شد اما اگر فرد دوباره اصرار بر جدا شدن داشت، گاهی این افراد را دو سال زندانی می کردند تا اطلاعات او از گروهک تروریستی منافقین، سوخته شود. قبل از سقوط صدام پس از دو سال این افراد را به استخبارات تحویل می دادند و او را تا مدت هشت سال زندانی می کردند. در صورتی که فرد مصر بود مثل علینقلی حدادی برای خروج به او شلیک یا سیانور می دادند بعد می گفتند خودکشی کرده است. همچنین افرادی که بریده بودند ابتدا سناریو پیاده و پس از زندانی شدن با خروج آنها موافقت می کردند. با مراسم ساختگی می گفتند اعضای خانواده شما را در ایران اعدام کردند. گاهی آن فرد را با سند به داخل جمهوری اسلامی برای اعدام می فرستادند.

قاضی دادگاه در ادامه افزود: وقتی را برای استماع اظهارات شکاک و مطلعین داریم اما باید زمانی اظهارات شکاک استماع شود که وکلای آنها امکان پاسخ داشته باشند. باید در زمانی باشد که خود وکلا امکان گفتگو داشته باشند و اعتراض وکلا وارد است. مطمئن باشید دادگاه وقتی را برای استماع ارایه می دهد تا با بی طرفی و عدالت که شاخصه مذهب شیعه است اظهارات وکلا هم بیان شود. برای این دادگاه را علنی اعلام کردم و اجازه دادم اصحاب رسانه حاضر شوند، دلیلش این است که شیعه مفتخر به عدالت در شاخه مذهب خود است هرچند اتهامات سنگین باشد. بدون حضور وکیل جلسه دادگاه برگزار نمی شود و حق انتخاب آنها سلب نمی شود و صحبت شکاک را با اندوه آنها، قطع می کنیم تا وکلا صحبت کنند. من این مهم را با جدیت مراقبت می کنم نماینده دادستان هم از جلسه آینده رعایت کنند. 

حجت الاسلام دهقانی، قاضی پرونده، در پایان افزود: کیفرخواست به درازا کشیده شده است. تنفس اعلام و جلسه بعدی دادگاه را به سه شنبه هفته آینده موکول می کنم. برای رعایت عدالت صحبت بزرگواران را قطع میکنیم تا وکلا امکان گفتگو داشته باشند.


ت ت
کدخبر: 194728 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها