محسن هاشمی رفسنجانی:

مادرم از من می‌پرسد فائزه کجاست؟/ دغدغه پدرم رفاه مردم بود

محسن هاشمی گفت: آیت‌الله هاشمی بیش از 13 بار در انتخابات شرکت‌ کرد و در دو مورد شکست خورد ولی بلند شد.

مادرم از من می‌پرسد فائزه کجاست؟/ دغدغه پدرم رفاه مردم بود

به گزارش خبرنگار سیاسی منیبان، محسن هاشمی، فرزند آیت الله هاشمی، در مراسم هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی که در حسینیه جماران برگزار شد، گفت: دیشب خدمت خانم عفت مرعشی بودم. در این سن برخی مطالب پیش آمده بود و از من سوال می کردند و من را به هم ریختند. میخواهم در کنار یاد پدرم یاد مادرم عفت مرعشی هم باشم. او در طول مبارزه هم پای اقای هاشمی پیش آمده بود. شب ها نگرانند و تنها نمی خوابند. فایزه اغلب کنار مادرم بود و از من پرسید فایزه کجاست؟  پاسخی نداشتم بدهم. یادش رفته فایزه زندان است؟ به دروغ گفتم شمال رفته است. بعد گفتم فایزه زندان است و پرسید چرا فایره زندان است؟

محسن هاشمی افزود: والده از من سؤال کرد که چرا فائزه زندان است گفتم خارج از چهارچوب حرف زده است. گفت مگر حرف زدن جرم است؟! گفت نمی‌خواهی برای‌ او کاری کنی؟ پاسخ دادم هم خدمت دفتر مقام معظم رهبری و آقای حجازی نامه نوشتم و هم به رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای نامه نوشتم تا اقدامی برای فائزه انجام شود و امروز هم به مناسبت سالگرد پدر، خواستم از مادر و نیز خواهرم فائزه هم در این جلسه یادی کرده باشم.

وی در ادامه تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی به عنوان‌ یک عنصر فراشکوفا در مورد هر کاری که تصمیم می‌گرفتند، آن را رها نمی‌کردند. دغدغه پدرم رفاه مردم بود. آیت‌الله هاشمی بیش از 13 بار در انتخابات شرکت‌ کرد و در دو مورد شکست خورد ولی بلند شد. الان فقر دشمن اصلی مردم‌ شده‌ و اگر نظام به آن نپردازد می‌تواند کشور را دچار مشکل کند.

فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یادآور شد: او پیش از انقلاب با همکاری شهید باهنر بنیادی تاسیس کرد و نام آن را «رفاه» گذاشت و همین دیدگاه را بعد از انقلاب نیز ادامه داد و از سال ۶۱ در دوران اوج جنگ دانشگاه آزاد اسلامی را تأسیس کرد که نیمی از فارغ‌التحصیلان کشور از این دانشگاه است. حتی وقتی در دوران ریاست جمهوری او قرار شد فروشگاهی زنجیره‌ای تاسیس شود نام «رفاه» را برای آن پیشنهاد داد.

ت ت
کدخبر: 196149 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها