واکنش ها به حمله امریکا و انگلیس به مواضع انصار الله در یمن

سخنگوی انصار الله یمن در واکنش به حمله امریکا و بریتانیا به مواضع انصار الله در یمن گفت که این حمله برای حمایت از اسرائیل و توقف عملیات یمن در پشتیبانی از غزه است.

واکنش ها به حمله امریکا و انگلیس به مواضع انصار الله در یمن

به گزارش منیبان، میدل ایست نیوز نوشت: یحیی سریع، سخنگوی انصار الله یمن در واکنش به حمله امریکا و بریتانیا به مواضع انصار الله در یمن گفت که این حمله برای حمایت از اسرائیل و توقف عملیات یمن در پشتیبانی از غزه است.

وی با بیان اینکه امریکا و بریتانیا با این حمله خائنانه، مرتکب حماقت شدند، گفت که این دو کشور اگر گمان کردند که می توانند یمن را از پشتیبانی فلسطین و غزه بازدارند، اشتباه می کنند.

سخنگوی انصار الله گفت که حمله به کشتی های اسرائیلی و کشتی هایی که به سمت اسرائیل می روند، انجام شده و ادامه خواهد داشت.

عربستان خواستار خویشتنداری شد

از طرفی دیگر عرستان در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات نظامی در دریای سرخ و حملات هوایی به برخی مواضع در یمن را با نگرانی دنبال می کند.

عربستان ضمن تاکید بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات در خاورمیانه خواستار خویشتن داری و جلوگیری از تشدید تنش در سایه حوادث در منطقه شد.

ایران شدیدا محکوم کرد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز حملات نظامی بامداد امروز امریکا و انگلیس به چند شهر یمن را شدیدا محکوم کرد و آن را اقدامی خودسرانه، نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و نقض قوانین و مقررات و حقوق بین‌الملل دانست.

کنعانی افزود این حملات نظامی در راستای استمرار حمایت کامل امریکا و انگلیس در حدود صد روز گذشته از جنایات جنگی اسرائیل علیه ملت فلسطین و شهروندان مظلوم و تحت محاصره کاملِ نوار غزه صورت می‌گیرد.

کنعانی با تاکید بر اینکه این حملات خودسرانه نتیجه‌ای جز دامن زدن به ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه نخواهد داشت، افزود؛ در حالی‌که رژیم صهیونیستی همچنان به حملات و جنایات جنگی خود در نوار غزه و کرانه باختری در فلسطین ادامه می‌دهد، امریکا و انگلیس در صدد هستند با گسترش چتر حمایتی خود از رژیم صهیونیستی، توجه مردم جهان را از جنایات این رژیم جعلی، جنایتکار و متجاوز علیه مردم فلسطین منحرف سازند.

کنعانی با ابراز نگرانی نسبت به پیامدهای تکرار این گونه حملات خودسرانه برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، از جامعه جهانی خواست با واکنش‌ها و اقدامات مسئولانه، از گسترش دامنه‌های جنگ، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه جلوگیری نمایند.

روسیه نیز این حملات را محکوم و تاکید کرد که خلاف قانون بین المللی است.

حزب الله لبنان نیز تعرض آشکار امریکا و بریتانیا به یمن، امنیت و حاکمیت آن را محکوم کرد.

فادی الشمری، مشاور سیاسی نخست وزیر عراق نیز ضمن محکوم کردن حملات امریکا و بریتانیا به یمن، نوشت که در حالی که غرب باید آبروی خود که با ادعای حقوق انسان و حیوان که در پی مواضع در قبال جنگ اسرائیل علیه فلسطین، کودکان، زنان و غیرنظامیان از دست رفته را بازیابد، حماقت دیگری برای گسترش دامنه درگیری و افزایش تنش در منطقه مرتکب می شود اما از دیگران می خواهند خویشتن داری کنند و تنش ها را کاهش دهند.

ت ت
کدخبر: 196251 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها