در آمریکا؛

تیراندازی مرگبار در جشن تولد+جزییات

تیراندازی مرگبار شب گذشته در مراسم جشن تولدی در ایالت کلرادوی آمریکا، دست کم هفت نفر کشته برجای گذاشت.

تیراندازی مرگبار در جشن تولد+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مرد در این مراسم پس از تیراندازی که منجر به کشته شدن شش نفر شد، به سوی خود نیز شلیک کرد و بدین ترتیب تعداد کشته شده های این حادثه به هفت نفر رسید.

پلیس کلورادو اعلام کرد که پس از حضور نیروهای پلیس به محل حادثه جسد شش نفر کشف شد و یک نفر دیگر نیز به دلیل شدت جراحات وارده پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

در بیانیه پلیس کلورادو آمده است: فرد مظنون که نامزد یکی از قربانیان این حادثه بود، وارد محل اقامت شرکت کنندگان در این مراسم شده و قبل از آنکه به زندگی اش پایان دهد، شروع به تیراندازی می کند.

هنوز انگیزه عامل این تیراندازی مشخص نیست و پلیس در حال انجام تحقیقات است.

فردی مارکز که یکی از بستگانش را در این حادثه از دست داد، در تشریح این واقعه گفت: یکی از شرکت کنندگان اندکی پس از نیمه شب به من زنگ زد و گریه کنان گفت که فردی وارد مهمانی شد و به سوی افراد تیراندازی کرد.

این حادثه مرگبار تیراندازی در حالی رخ داده که دولت جو بایدن تاکنون هیچ اقدام قاطعی در مورد محدود کردن حمل سلاح گرم در امریکا انجام نداده است.

رییس جمهوری آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که بشدت خواهان ممنوع شدن حمل سلاح‌های تهاجمی است. وی اواسط ماه فوریه (بهمن) طی سخنانی به مناسبت سالگرد تیراندازی در دبیرستانی در ایالت فلوریدا از کنگره خواسته بود که قانون حمل سلاح را بر پایه «عقل سلیم» اصلاح کنند.

برای کاهش موج جرائم مسلحانه، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها قرار دارد، ۲ لایحه در مورد کنترل حمل سلاح را در این کشور تصویب کرده است.

نخستین لایحه نظارت بر سوابق خریداران سلاح را افزایش می‌دهد. بر اساس مصوبه دوم، مسئولان ذی‌ربط موظف خواهند بود که در مدت ۱۰ روز کاری سوابق خریداران سلاح را بررسی کرده و بعد از آن، مجوز فروش را صادر کنند.


ت ت
کدخبر: 19709 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها