سفیر فلسطین:

خواستار نظارت بین المللی بر وضعیت بیت المقدس هستیم

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در روسیه با اشاره به سرکوب های صهیونیست ها در روزهای اخیر گفت: ما خواهان کنترل بین المللی بر اوضاع فلسطین هستیم.

خواستار نظارت بین المللی بر وضعیت بیت المقدس هستیم

به گزارش منیبان، عبدالحافظ نودال روز دوشنبه به رسانه های روسی گفت: فلسطین خواهان حمایت کشورهای جهانی از قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت درباره فلسطین است.

سفیر فلسطین در مسکو با بیان اینکه امروز نشست ویژه بررسی مساله فلسطین و مساله اورشلیم (بیت المقدس) در شورای امنیت سازمان ملل برگزار می شود، اظهار داشت: باید ببینیم این نشست چه نتیجه ای خواهد داشت.

وی افزود: ما نمی خواهیم همه جهان ازفلسطین دفاع کند بلکه خواهان آن هستیم که این کشورها از قوانین بین المللی و قطعنامه درباره تاسیس دو دولت برای حل مساله فلسطین حمایت کنند.

وی ادامه داد: ما برای این منظور این خواسته را داریم تا بتوانیم در سرزمین خود و تحت کنترل بین المللی در صلح و آرامش زندگی کنیم. 

نودال تصریح کرد: همه کشورهایی که فلسطین را (به عنوان حکومت) به رسمیت می شناسند باید در شرایط کنونی از فلسطینی ها حمایت و جانبداری کنند. 

 سفیر فلسطین همچنین خاطرنشان کرد که فلسطین هرروز با طرف روسی درباره اوضاع بیت المقدس در تماس است. 

وی اظهار داشت: فلسطین امیدوار است که کنفرانس بین المللی خاورمیانه در پایان سال با حضور 20 تا 25 کشور برگزار شود.

سفیر فلسطین اظهار داشت: تاریخ و مکان کنفرانس بین المللی توسط گروه "چهار خاورمیانه" مشخص می شود؛  فلسطین امیدوار است که این کنفرانس در مسکو برگزار شود.

شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه "باب العمود" و کوی الشیخ جراح ناآرام است.

به دنبال شرایط بحرانی قدس، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و "بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی شرایط تشکیل جلسه امنیتی دادند.

وزارت امور خارجه روسیه به تازگی در بیانیه ای از متشنج شدن اوضاع بیت المقدس که بر اثر حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی شمار زیادی از فلسطینی ها مجروح شده اند، ابراز نگرانی کرد.


ت ت
کدخبر: 19832 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها