درخواست چین از ایران برای پایان دادن به حملات حوثی های یمن؟/ ایران واکنش نشان داد

ناصر کنعانی درباره حمله به پایگاه امریکایی در اردن و اتهامات به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران جاری غزه، مکررا نسبت به خطر گسترش دامنه درگیری در منطقه به دلیل ادامه‌ حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نیز پشتیبانی همه جانبه آمریکا از نسل‌کُشی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری هشدار داده و نقض پایدار و مکرر حاکمیت ملی عراق و سوریه توسط نیروهای آمریکایی و بمباران‌ها و انجام حملات علیه گروهها و مردم عراق، سوریه و یمن را تشدید کننده این چرخه بی‌ثباتی می‌دانست.

درخواست چین از ایران برای پایان دادن به حملات حوثی های یمن؟/ ایران واکنش نشان داد

به گزارش منیبان، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست خبری گفت: روز گذشته جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات عامل حمله به سفارت آذربایجان در تهران با شخص متهم، وکلا، نمایندگان وزارت خارجه آذربایجان و سرکنسولگری این کشور در تبریز برگزار شد. مقامات جمهوری اسلامی از ابتدای رخداد اطمینان دادند که در چهارچوب قوانین و اتهامات به پرونده متهم رسیدگی خواهند کرد. پرونده دارای ابعاد و ماهیت خاص خود بود. بخش هایی باید در ایران و بخش هایی باید در آذربایجان تکمیل می شد این موضوع زمان بر بود و نیاز به اقدام اجرایی داشت. روند طی و تحقیقات تکمیل شد. براساس اعلام قاضی به زودی رای متهم  صادر می شود.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره خبر درخواست چین از ایران برای پایان دادن به حملات حوثی های یمن بیان کرد: خبرنگاران به منابع اعتبار و رسمی مراجعه کنند؛ چنین چیزی اساسا مطرح نیست و ریشه این خبر را نمی‌دانم از کجا نشات گرفته است. سخنگوی وزارت خارجه چین در این زمینه موضع روشن و واضحی داشته است‌.

ناصر کنعانی درباره حمله به پایگاه امریکایی در اردن و اتهامات به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران جاری غزه، مکررا نسبت به خطر گسترش دامنه  درگیری در منطقه به دلیل ادامه‌ حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نیز پشتیبانی همه جانبه آمریکا از نسل‌کُشی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری هشدار داده و نقض پایدار و مکرر حاکمیت ملی عراق و سوریه توسط نیروهای آمریکایی و بمباران‌ها و انجام حملات علیه گروهها و مردم عراق، سوریه و یمن را تشدید کننده این چرخه بی‌ثباتی می‌دانست. تکرار اتهام بی‌اساس به ایران، فرافکنی و نیز توطئه‌ی کسانی است که منافع خود را در کشیدن مجدد پای آمریکا به معرکه ای تازه در منطقه و تحریک آن در گسترش و تشدید بحران می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند.

وی با اشاره به حمله به سفارت ایران در سوئد گفت:  دستگاه دیپلماسی درمرکز و همچنین سفارت ایران در استهکلم به این موضوع ورود کردند که محل اهتمام و پیگیری ما است. مقامات سوئد قول دادند موضوع را با جدیت دنبال کنند. ۵ نفر بازداشت شدند. دولت سوئد باید به تعهدات دیپلماتیک خود در چهارچوب کنوانسیون وین پایبند باشد و برای ایجاد شرایط ایمن برای فعالیت سفارت ایران تلاش کند.

کنعانی در پاسخ به سوالی در مورد سفر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور به عراق گفت: روابط ایران و عراق روابط گسترده ، دوستانه و برادرانه مبتنی بر احترام است.

وی با بیان این که خوشبختانه  همواره گفت‌وگوهای منظم و مستمری در سطوح مختلف بین مقامات ایران و عراق در حوزه‌های مختلف در جریان است، گفت: سفر آقای احمدیان به عراق نیز در چارچوب تداوم  مشورت‌ها و همکاری‌ها بین دو کشور از جمله در حوزه‌ همکاری‌های  امنیتی و مبارزه با تروریسم انجام می‌شود.


ت ت
کدخبر: 198776 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها