فرماندهی سنتکام:

تا ۱۲ درصد عقب‌نشینی از افغانستان انجام شد

فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام در تشریح آخرین وضعیت خروج نیروهای خود از افغانستان گفت بین ۶ تا ۱۲ درصد عقب نشینی، کامل شده است.

تا ۱۲ درصد عقب‌نشینی از افغانستان انجام شد

به گزارش منیبان، فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا (سنتکام) روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود: از زمان تصمیم رئیس جمهوری، آمریکا تقریبا ۱۰۴ بار تجهیزات خود را از طریق C-۱۷ از افغانستان خارج کرده است و بیش از یکهزار و ۸۰۰ قطعه را به آژانس پشتیبانی دفاعی برای انهدام تحویل داده است.

در این بیانیه آمده است: همچنین آمریکا به طور رسمی یک پایگاه را به ارتش ملی افغانستان واگذار کرده است. فرماندهی مرکزی آمریکا تخمین می‌زند که ۶ تا ۱۲ درصد از فرایند عقب‌نشینی را کامل کرده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا می‌افزاید: انتظار داریم بتوانیم به صورت هفتگی گزارش روند عقب‌نشینی را فراهم سازیم.

سنتکام ادامه می‌دهد به دلایل امنیت عملیاتی، ما فقط یک محدوده تقریبی از درصد روند خروج را که کامل شده ارائه می دهیم. با ادامه خروج مسئولانه و منظم، دامنه این روند افزایش می‌یابد تا امنیت عملیاتی حفظ شود.

نیروهای آمریکایی که پس از ۲۰ سال بدون دستاوردی در مبارزه با تروریسم از افغانستان خارج می‌شوند، افزوده‌اند: این به روزرسانی شامل پیشرفت در امر عقب‌نشینی نیروها و تجهیزات از افغانستان، تحویل تجهیزات و امکانات به ارتش ملی افغانستان و همچنین تخریب برخی تجهیزات است.

ت ت
کدخبر: 20005 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها