آیا دموکرات‌ها در حمله به کنگره آمریکا نقش داشتند؟

روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی نوشت، تیم دفاعی دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در محاکمه استیضاح وی ویدئوهایی را ارائه می دهد که نشان می دهند دموکرات ها نیز در تشویق به خشونت در روزهای ناآرام حمله به کنگره آمریکا نقش داشته اند.

آیا دموکرات‌ها در حمله به کنگره آمریکا نقش داشتند؟

به گزارش منیبان؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز این خبر را به نقل از اظهارات روز جمعه یکی از وکلای تیم دفاعی ترامپ منتشر کرد و نوشت: این کلیپ ها در مقابل ویدئوهایی ارائه می شوند که دموکرات ها احتمالا درباره شورش در ساختمان کنگره و سخنرانی ترامپ  اندکی قبل از حمله ششم ژانویه به کنگره نشان خواهند داد.

در محاکمه سنا به اتهام ترامپ در تشویق به خشونت در این حمله رسیدگی خواهد شد.

بروس کاستور وکیل ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز در خصوص ویدئوهای بدست آمده از اعضای دموکرات کنگره که خواستار خشونت علیه مقامات دولت ترامپ و پلیس بودند گفت: می توانید بر روی این کلیپ ها حساب کنید.

گفته می شود در روند محاکمه ترامپ که از روز سه شنبه آغاز می شود وکلای ترامپ چنین استدلال خواهند کرد که سنا نمی تواند جلسه استیضاح را برگزار کند زیرا ترامپ دیگر در قدرت نیست.

کاستور در این زمینه گفت مجازات ترامپ در صورت محکومیت عزل خواهد بود که بی مورد است.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را مسئول تحریک به خشونت می دانند. ترامپ مدعیست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تقلب شده و از هوادارانش خواست در جلسه مشترک کنگره به منظور تایید نتایج این انتخابات اعتراض کنند.

دموکرات ها میگویند ترامپ مسئول تحریک هوادارنش برای حمله به کنگره است.

ترامپ یک سال پس از اولین استیضاح و محاکمه اش در سنا، روز سه‌شنبه هفته جاری برای دومین بار در سنا محاکمه خواهد شد.یکی از اهداف اصلی استیضاح کنندگان جلوگیری از دسترسی او به پست فدرال در آینده است.

محکومیت ترامپ به رای بیش از دو سوم سناتورها نیاز دارد، یعنی ۱۷ نماینده جمهوریخواه باید علیه ترامپ رای دهند و به همه ۵۰ نماینده دموکرات خواستار محکومیت وی ملحق شوند.

ت ت
کدخبر: 2004 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها