انگلیس از انجام کار خودداری می‌کند!

به رغم افزایش درگیری‌ها در فلسطین اشغالی و جنایت‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم این کشور، دولت انگلیس همچنان حاضر به شناسایی کشور مستقل فلسطین نیست و مدعیست که زمان آن هنوز فرا نرسیده است.

انگلیس از انجام کار خودداری می‌کند!

به گزارش منیبان، «جیمز کلورلی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی چهار گفت: آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد بسیار غم‌انگیز است. وی افزود که دولت لندن با رهبران منطقه و شرکای بین‌المللی در تلاش است تا تنش‌ها در منطقه را کاهش دهد. این دیپلمات انگلیسی ادعا کرد که در نهایت آنچه در این فلسطین اشغالی رخ می‌دهد چیزی جز تحولات «نا امیدکننده و وحشتناک نیست»

او با این حال در پاسخ به این سووال که آیا انگلیس حاضر به شناسایی فلسطین به عنوان یک کشور مستقل است ادعا کرد: بعید میدانم هر کس که عقل سلیم داشته باشد تصور کند که در میان خشونت‌ها و درگیری‌ها جاری، این مساله باید در اولویت باشد. این دیپلمات انگلیسی تکرار کرد که دولت زمانی فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که منجر به برقراری صلح در منطقه شود.

این درحالیست که حزب مخالف دولت انگلیس بر لزوم شناسایی کشور فلسطین تأکید دارد. حزب کارگر در جریان یک رای گیری نمادین و تاریخی که مهرماه سال ۱۳۹۳ در مجلس عوام انگلیس پیرامون به رسمیت شناختن کشور فلسطین صورت گرفت، از مساله حمایت کرده بود.

۲۷۴ تن از نمایندگانی که در این رای گیری شرکت کردند، به این طرح، رای مثبت و ۱۲ نفر رای مخالف دادند. نمایندگان مجلس عوام در جلسه‌ای که بیش از پنج ساعت به طول انجامید، عنوان کردند که شناسایی کشور فلسطین به صورت نمادین اقدام مهمی بوده و در جهت صلح شمرده می شود.

بسیاری از نمایندگان احزاب کارگر، محافظه کار و لیبرال دمکرات در جریان سخنانشان در این نشست، از به رسمیت شناختن دولت فلسطین حمایت کردند. تحلیل گران رای مجلس عوام انگلیس را یک پیروزی برای طرفداران فلسطین در این کشور ارزیابی کردند.

جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر انگلیس که در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۹ میلادی به دلیل فشارهای لابی صهیونیسم شکست خورد وعده داده بود که در صورت گرفتن سکان دولت، فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت و فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند.

لیلا موران نماینده مجلس عوام انگلیس هم دیروز در نشست اضطراری پارلمان در خصوص تحولات اخیر در فلسطین اشغال تصریح کرد که انگلیس در قبال مردم فلسطین یک وظیفه تاریخی دارد. «اگر زمان آن نرسیده که کشور فلسطین را  به رسمیت بشناسد، پس کی زمان آن می‌رسد؟»

همچنین حسام زملط سفیر فلسطین نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید و خواستار افزایش فشارها روی دولت لندن در این زمینه است. وی در گفت‌وگوهایی که اخیرا با رسانه‌های انگلیسی داشته می‌گوید که شناسایی دولت فلسطین حق ملت این سرزمین است و نباید به عنوان ابزاری برای چانه‌زنی استفاده شود. وی از تعلل دولت انگلیس در این زمینه بشدت انتقاد کرده است.

دولت انگلیس مدعیست زمانی فلسطین را به رسمیت می‌شناسد که اهداف تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل به بهترین نحو پاسخ داده شود. انگلیس معتقد است که به رسمیت شناختن فلسطین به تنهایی نمی‌تواند به پایان اشغالگری بیانجامد و بدون حل و فصل مناقشه موجود، اشغالگری و مشکلات ناشی از آن ادامه می‌یابد.

این درحالیست که شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه "باب العمود" و کوی الشیخ جراح نآرام است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که جنگنده های اسرائیلی در اقدامی جنایتکارانه و به دور از انسانیت، مناطق مسکونی و خانه های فلسطینیان را در نوار غزه بمباران کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه آخرین آمار شهدا را ۸۳ نفر از جمله ۱۷ کودک و ۷ زن و شمار زخمی ها را هم نزدیک به ۴۸۷ نفر اعلام کرده است. بیشتر مجروحان نیز زن و کودک هستند.

اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی از زمان تشدید حملات ددمنشانه صهیونیست ها به مردم مظلوم فلسطین ضمن اتخاذ رویکردی منفعلانه و نیمه جان، حتی از محکوم کردن جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس دریغ کرده‌اند. آن‌ها با نادیده گرفتن کشتار مردم بی گناه غزه و جنایات تاریخی رژیم اشغال‌گر قدس خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه هستند.

ت ت
کدخبر: 20248 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها