فعال سیاسی اصلاح طلب:

مجلس یازدهم نتیجه ای جز دردسر برای ملت نداشت/ اگر افراد بیشتری پای صندوق بیایند افراد مدنظر تندروها رای نمی آورند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آنچه رهبری با عنوان "انتخابات پرشور" تاکید می‌کنند و دیگر ائمه جمعه نیز با تلاش به "تکلیف شرعی" خواندن انتخابات، سعی در پرشور کردن آن دارند را نهایتا تندروها از بین خواهند برد.

مجلس یازدهم نتیجه ای جز دردسر برای ملت نداشت/ اگر افراد بیشتری پای صندوق بیایند افراد مدنظر تندروها رای نمی آورند

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی منیبان در رابطه با انتخابات پیش‌رو گفت: بخشی از این انتخابات مربوط به ارگان‌های رسمی است و تا آنجا که قانون به آن‌ها اجازه داده افراد  را حذف و رد صلاحیت کرده‌اند. 

او افزود: به علی‌رغم آنکه وزارت کشور، شورای نگهبان و ... اذعان دارند که مردم به صورت یکپارچه در این انتخاب که آبروی نظام است شرکت می‌کنند عده‌ دیگری به خاطر منافع خود همچنان به دنبال حذف دیگران هستند درواقع این افراد با جوسازی‌های رسانه‌ای، فضای دوقطبی را در کشور حادتر می‌کنند. 

کرباسچی با اشاره به هجمه هایی که اخیرا علیه اصلاح‌طلبان و افرادی مثل مصطفی تاجزاده توسط تندروها مطرح شده است، گفت: فردی مانند تاجزاده با  سابقه سیاسی مشخص نظرات کاملا پذیرفته شده توسط غالب جامعه دارد اما با او هم برخوردهای قهرآمیز صورت می‌گیرد. فضای اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان حرف یکسان دارند اما بیان آنها متفاوت است، صحبت تاجزاده از دل زندان که این روزها نقل محافل سیاسی شده بارها در شرایط مختلف گفته شده و تازه نیست و نباید آن را به فضای تبلیغات بدل کرد. 

او تصریح کرد: با تاختن به افرادی مثل تاجزاده و تقویت فضای دوقطبی حتی جلوی افرادی که می‌خواهند رای بدهند تا افراد تاثیرگذارتری در مجلس حضور پیدا کنند را هم می‌گیرند. با ایجاد این فضای دوقطبی انتخاب به صورت یکپارچه به نفع تندروها می‌شود.

کرباسچی ادامه داد: آنچه رهبری با عنوان "انتخابات پرشور" تاکید می‌کنند و دیگر ائمه جمعه نیز با تلاش به "تکلیف شرعی" خواندن انتخابات، سعی در پرشور کردن آن دارند را نهایتا تندرو ها از بین خواهند برد. 

او افزود: با محدودیت‌هایی که برای افرادی مثل تاجزاده اعمال شده و ایجاد خدشه بر روی آزادی بیان یا جوسازی‌های رسانه‌ای، قهر با صندوق رای بیشتر شده و مردم کمتر در انتخابات شرکت خواهند کرد. در این انتخابات عده‌ای علی‌رغم همه تاکیدها در تلاشند تا این انتخابات کم‌شور بوده و عده‌ کمی در آن شرکت کنند. این اقدام نیز به این دلیل است که اگر افرادی پیشتری پای صندوق‌های رای حاضر شوند افراد مد نظر آن‌ها رای نخواهند آورد.

کرباسچی در مورد کارنامه مجلس یازدهم گفت: مجلس کارهای روتین و لوایح رایجی دارد که هر مجلسی باید آن‌ها را انجام دهد اما این مجلس که با شعارهای انقلابی سر کار آمد جز محدودیت برای اینترنت، جلوگیری از اجرای برجام و تاکید بر لایحه حجاب و عفاف کار شاخصی انجام نداده است. مشخص نیست که خصلت جهادگری این افراد که به آن افتخار می‌کنند کجاست؟ اقدامات مجلس یازدهمی ها  جز دردسر برای ملت نتیجه‌ای نداشته است. از چه نظر این افراد خود را انقلابی می‌دانند؟ انقلابی‌گری آنها کجاست؟

ت ت
کدخبر: 203152 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها