اتحادیه اروپا جلسه فوری تشکیل می‌دهد/فلسطین موضوع اصلی است!

بدنبال شدت یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین، اتحادیه اروپا اعلام کرد جلسه وبیناری و اضطراری وزیران خارجه ی کشورهای عضو این اتحادیه روز سه شنبه با هدف بررسی راههای پایان دادن به درگیری ها میان اسرائیل و گروه های مقاومت فلسطینی برگزار خواهد شد.

اتحادیه اروپا جلسه فوری تشکیل می‌دهد/فلسطین موضوع اصلی است!

به گزارش منیبان،  جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توئیتر خود دراین باره  نوشت: با توجه به چشم انداز شدت گرفتن درگیری بین اسرائیل و طرف فلسطینی و با توجه به شمار غیر قابل قبول قربانیان این منازعه، اتحادیه اروپا قصد برگزاری یک  نشست اضطراری در روز سه شنبه هفته جاری با حضور وبیناری وزرای خارجه کشورهای عضو را دارد.

مسئول سیاست خارجی  اتحادیه اروپا در ادامه توئیت خود نوشت: ما  در این نشست بررسی خواهیم که اتحادیه اروپا چگونه می تواند  برای پایان دادن به درگیری های جاری ایفای نقش کند.

با وجود ادعاهای نهادهای بین المللی و منطقه ای مبنی بر تلاش برای پایان دادن به درگیری های جاری و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، این درگیری ها همچنان ادامه دارد .

از زمان آغاز دور تازه جنایات صهیونیست ها علیه ملت مظلوم فلسطین از روز شنبه هفته  گذشته (20 اردیبهشت) آغاز شده، تاکنون 181 فلسطینی از جمله 52 کودک به شهادت رسیده اند.

همچنین قرار است شورای امنیت سازمان ملل امشب برای سومین بار در یک هفته اخیر درباره اوضاع جاری در فلسطین تشکیل جلسه دهد.

به گزارش ایرنا، با تشدید دور جدید درگیری‌ها در سرزمین های اشغالی و دقایقی پس از تخریب ساختمان خبرگزاری‌ها در غزه توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی، دفتر سخنگویی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای انفعالی و تکراری تصریح کرد که چرخه خشونت‌ها در منطقه باید متوقف شود.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شده، ادعا شده است که این اتحادیه به صورت دیپلماتیک و فعالانه در تلاش است تا «خشونت های جاری در اسرائیل و سرزمین های اشغالی فلسطین را کاهش دهد. به همین خاطر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی روزهای گذشته به حمایت از تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها نسبت به اوضاع به شدت نگران کننده در منطقه، به ویژه در غزه و اطراف آن ادامه داده است.»


ت ت
کدخبر: 20652 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها