عراق نظارت الکترونیکی در مرز با سوریه را افزایش می‌دهد

فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق از تشدید نظارت الکترونیکی در مرز با سوریه برای مقابله با تهدیدات تروریستی خبر داد.

عراق نظارت الکترونیکی در مرز با سوریه را افزایش می‌دهد

به گزارش منیبان؛ به نقل از رسانه های عراقی، سرلشکر ستاد «قاسم محمد صالح» فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق امروز (دوشنبه) در سخنانی تصریح کرد: تلاش های زیادی برای بهبود امنیت مرز با سوریه درحال انجام است.

وی افزود: این تلاش ها از طریق احداث کانال، کشیدن سیم خاردار و تشدید نظارت الکترونیکی با نصب سیستم های نظارتی به منظور تداوم اقدامات امنیتی جهت مقابله با باندهای تروریستی داعش انجام می شود.

این فرمانده عراقی تصریح کرد که اقدامات امنیتی برای از بین بردن عناصر تروریستی در حدفاصل مرز با سوریه ادامه دارد.

نیروهای عراقی به طور تقریبا روزانه عناصر تروریست داعش را در مرز با سوریه دستگیر و گاهی اوقات نیز گروههایی از خانواده های داعشی را هنگام نفوذ از سوریه به خاک عراق بازداشت می کنند.

اخیرا نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه ای این کشور - در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق - افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

افزایش تحرکات تروریست‌ها در برهه اخیر باعث شد تا نیروهای مسلح عراق بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول دو هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

ت ت
کدخبر: 2086 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها
      • ​پژو پارس در روزی که اغلب خودرو‌های داخلی بدون تغییر قیمت روانه بازار شده‌اند، ۲۰ میلیون گران شده است