تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو همزمان با حضور او در دادگاه

همزمان با آغاز جلسه محاکمه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره پرونده فساد او، شهرک‎نشینان در مقابل دادگاه قدس اشغالی تظاهرات کردند و خواستار کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت شدند.

تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو همزمان با حضور او در دادگاه

به گزارش منیبان؛ به نقل از الجزیره، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز برای پاسخگویی به اتهامتش درباره فساد مالی او در دادگاه مرکزی این رژیم در قدس اشغالی حضور پیدا کرد و به جایگاه متهم فراخوانده شد.

نتانیاهو که کمتر از یک ساعت در دادگاه حضور پیدا کرده بود، همه اتهامتش را رد کرد و پس از آن نیز قاضی دادگاه به او اجازه ترک جلسه را داد.

همزمان با حضور او در جلسه دادگاه، تعداد زیادی از معترضان در خیابان‌های اطراف دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی تظاهرات برگزار کردند.

بنا به این گزارش، معترضان اسرائیلی با سر دادن شعارهایی خواستار کناره گیری نتانیاهو از قدرت و بازداشت و زندانی او شدند.

نتانیاهو با اتهام‌های مربوط به پرونده معروف به ۴۰۰۰ مواجه است که شامل اتهام‌های رشوه و کلاهبرداری می‌شود.

دادگاه رسیدگی به فساد مالی بنیامین نتانیاهو اوایل بهمن ماه، جلسه محاکمه نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به بهانه شرایط کرونایی تا هشتم فوریه (۲۰ بهمن ماه) به تعویق انداخت و بنا به درخواست دادستانی، قرار شدجلسه محاکمه امروز ، دوشنبه با حضور نتانیاهو و دیگر متهمان پرونده برگزار شود.

نتانیاهو بارها از حضور در جلسات محاکمه فرار کرده است و هر بار به بهانه شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور در دادگاه به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از حضور در دادگاه خودداری کرده است.

علاوه بر فساد مالی نتانیاهو، ناتوانی او برای مقابله با کرونا و پرونده‌های گوناگون فساد وی همچنین سبب شده تا محبوبیت حزب لیکود که وی ریاست آن را برعهده دارد، بشدت کاهش پیدا کند.

 این اولین بار در تاریخ اسرائیل است که رهبر یک دولت در حال حکومت محاکمه می‌شود.

ت ت
کدخبر: 2090 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها