اسرائیل صدای قطر را هم درآورد+جزییات

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه ای حمله رژیم صهیونیستی به موسسات بشردوستانه و رسانه ای در غزه را برخلاف قوانین بین المللی و ارزش های انسانی دانست و از جامعه جهانی خواست این رفتار جنایتکارانه را محکوم کنند.

اسرائیل صدای قطر را هم درآورد+جزییات

به گزارش منیبان، دوحه با تاکید بر اینکه هدف قرار دادن موسسات بشردوستانه و رسانه‌ای نقض آشکار قوانین بین‌المللی و برخلاف هنجارها و ارزشهای انسانی است از جامعه جهانی خواست این رفتار جنایتکارانه را محکوم کنند و برای حفاظت از غیر نظامیان، روزنامه نگاران و افراد مسئول انجام کارهای بشر دوستانه در مناطق اشغالی تلاش بیشتری برای پایان دادن به  جنایات اسرائیل انجام دهند.  

وزارت امور خارجه قطر همچنین تاکید کرد که دوحه برای حمایت از مساله عادلانه فلسطین و برادران خود در فلسطین هیچ تلاشی را فروگذار نخواهد کرد. 

پیشتر هلال احمر قطر اعلام کرده بود که مقر رسمی این سازمان در نوار غزه توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی بمباران و بطور کلی نابود شده است. 

هلال احمر قطر بر روی صفحه رسمی خود در توییتر گزارش داد که مقر این سازمان در نوار غزه توسط نیروهای اشغالگر رژیم اسرائیل دیروز (دوشنبه ۱۷ می ۲۰۲۱) در ساعت ۶ بعد از ظهر به وقت قدس بمباران شد. 

بر اساس این گزارش در پی این حمله ۲ فلسطینی به شهادت رسید و ۱۰ نفر دیگر از ساکنان غزه زخمی شدند.  

رسانه‌های قطر امروز (سه شنبه) به نقل از وزارت امور خارجه این کشور نوشتند که همزمان با هدف قرار گرفتن ساختمان هلال احمر قطر در غزه، بخش‌هایی از بیمارستان صنعتی و توانبخشی «حمد بن خلیفه» در غزه در پی حملات مداوم صهیونیست‌ها به ساختمان‌های اطراف آن به شدت آسیب دید.      

هلال احمر قطر با اشاره به اینکه تیم‌های امدادی این سازمان بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه به غزه وارد شده‌اند، هدف قرار گرفتن ساختمان خود در این منطقه را به شدت محکوم کرد. 

این سازمان قطری با اشاره به اینکه هدف قرار دادن تیم‌های هلال احمر قطر و ساختمان‌های متعلق به آن، نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است، تاکید کرد که به همکاری با هلال احمر فلسطین به منظور ارائه کمک‌های امدادی به مردم آسیب دیده غزه ادامه خواهد داد. 

 «محمد راشد المری» مدیر ارتباطات و روابط عمومی هلال احمر قطر در نشست خبری  گفت که ساختمان هلال احمر این کشور در غزه بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به طور کامل تخریب شده اما به کادر پزشکی و امدادی آن آسیبی وارد نشده است و به فعالیت‌های خود در نوار غزه ادامه می‌دهند. 

موسسه «خیریه قطر » روز جمعه گذشته از اختصاص پنج میلیون دلار برای تامین نیازهای اولیه ساکنان نوار غزه که در روزهای گذشته مورد حملات ددمنشانه رژیم اسرائیل قرار گرفته‌اند، خبر داده بود. 

به همین منظور هلال احمر قطر نیز یک میلیون دلار اختصاص داد.  

رژیم صهیونیستی در ادامه حملات جنایتکارانه خود به غزه افزون بر هدف قراردادن منازل مسکونی و غیرنظامیان با حملات مداوم خود و بمباران مراکز رسانه ای و سازمان های بین المللی بشر دوستانه مستقر در این منطقه، آنها را از بین برده است. 

پیشتر رژیم صهیونیستی شنبه هفته جاری با حمله به یک ساختمان ۱۳ طبقه موسوم به برج الجلاء در غزه که محل کار رسانه‌ها از جمله «آسوشیتدپرس» و «الجزیره» قطر و استقرار خبرنگاران خارجی بود، سعی کرد تا با هدف قراردادن دفاتر خبری رسانه‌های بین‌المللی که اخبار غزه را پوشش می‌دادند، صدای رسانه‌ها را خاموش کند و مانع انتشار اخبار مربوط به جنایات این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین شود. 

 علاوه بر دفاتر رسانه‌های خبری در این ساختمان همچنین تعداد زیادی مطب پزشک، دفاتر حقوقی و منازل مسکونی وجود داشت. 

حمله به برج الجلاء موجب شد تا بسیاری از دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی و نیز شخصیت‌های جهانی آن را محکوم کنند و تلاش‌های رژیم صهیونیستی را که مرتکب این خفت شده بود را در راستای خاموش کردن صدای رسانه‌ها و در نهایت منتشر نشدن جنایات صهیونیستها علیه مردم مظلوم فلسطین، ارزیابی کردند. 

هدف رژیم صهیونیستی از انجام این نوع حملات، افزایش درد و رنج مردم فلسطین به ویژه ساکنان غزه است. 

سازمان‌های حقوق بشری دیروز ( دوشنبه ) در غزه اعلام کردند که در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ، ۶۳ مرکز دولتی، ۱۶ مسجد و ۲۳ مرکز تاسیسات خدماتی تخریب شده است.


ت ت
کدخبر: 20999 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها