شبکه خبری پاکستان:

آمریکا سپر بلای صهیونیست‌ها شده است

شبکه خبری «دنیا نیوز» پاکستان با انتقاد شدید از کارشکنی آمریکا در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل و جلوگیری از اجماع اعضای آن برای کاهش خشونت‌ها در نوارغزه، گفت: آمریکایی‌ها سپر بلای صهیونیست‌ها هستند و راه تهاجم به فلسطین را همواره می‌کنند.

آمریکا سپر بلای صهیونیست‌ها شده است

به گزارش منیبان، مخالفت مجدد واشنگتن با صدور بیانیه مشترک توسط شورای امنیت سازمان ملل واکنش‌های بسیاری در پاکستان به دنبال داشته و وزیر امور خارجه این کشور نیز نسبت به سد راه شدن آمریکا در مسیر کمک به کاهش خشونت‌ها در فلسطین اشغالی ابراز تاسف کرد.

شاه محمود قریشی روز گذشته طی سخنانی  در مجلس ملی پاکستان گفت: آمریکا باعث شد تا بیانیه مشترک برای کمک به جلوگیری از حملات اسرائیل علیه فلسطین صادر نشود.

در همین حال شبکه خبری «دنیا نیوز» روز سه‌شنبه با سرزنش رویکرد آمریکا در قبال فلسطین و حمایت از تهاجم رژیم صهیونیستی به نوارغزه، گفت: آمریکایی‌ها تبدیل به سپر بلا برای صهیونیست‌ها شده‌اند.

این شبکه اردو زبان در گزارش خود افزود: کودکان و زنان بی‌دفاع در نوارغزه به شهادت می‌رسند اما جوبایدن با حمایت از حملات اسرائیل، آن را حق این رژیم برای دفاع از خود دانست.

در ادامه گزارش دنیا نیوز آمده است آمریکایی‌ها از یک طرف در شورای امنیت سازمان ملل کارشکنی می‌کنند و از طرف دیگر سلاح‌های پیشرفته و موشک‌های نقطه زن برای اسرائیل فراهم می‌کنند.

با وجود ابراز خشم و انزجار مردم سراسر جهان از اقدامات جنایتکارانه و ضد بشری رژیم صهیونیستی، تاکنون قدرت‌های مدعی دفاع از حقوق بشر در جهان و سازمان ملل به عنوان بزرگترین نهاد بین المللی دفاع از حقوق ملت‌ها، هیچ اقدام عملی و کارساز در جهت متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

نمایندگان حزب حاکم و اپوزیسیون در مجلس پاکستان در تصمیمی مشترک اعلام کردند که جمعه این هفته تظاهرات ضدصهیونیستی در سراسر این کشور برگزار خواهد شد و بار دیگر حمایت قاطع پاکستانی‌ها از آرمان‌های قدس و دفاع از نبرد ملت فلسطین اعلام می‌شود.

رهبران احزاب مذهبی پاکستان به ویژه جمعیت علمای اسلام، مجلس وحدت مسلمین و جماعت اسلامی نیز اعلام کردند که جمعه این هفته (۳۱ اردیبهشت) تظاهرات ضداسرائیلی و در حمایت از فلسطینیان در سراسر پاکستان برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، وزیر امور خارجه پاکستان برای پیشبرد دیپلماسی دفاع از فلسطین، شب گذشته عازم ترکیه شد و قرار است پس از دیدار و همفکری با همتایان ترکیه‌ای، فلسطینی و سودانی خود، همراه آنان سفر مشترکی به نیویورک انجام دهند تا مطالبه مشترک امت اسلامی برای حفاظت از مردم فلسطین و جلوگیری از تهاجم رژیم صهیونیستی، را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کنند.


ت ت
کدخبر: 21005 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها